2023. november 26., vasárnap

Manila 4

Tagaytayből busszal tértünk vissza Manilába. Kerestük egy kicsit a google  maps szerinti gyorsabb (2:20 helyett 1:20 óra) járatot, de az valószínűleg csak digitális térben létezik. Mivel épp két eső között indultunk a buszmegállóba (az út szélére egy pontra), inkább az első alkalmas járatot választottuk.

Taxi a szállodába. Útitársam este repülőre szállt, hogy visszatérjen Magyarországra. Előtte még elmentünk egy kis beszerző körútra és ebédelni, kávézni.

A szállás a reptérhez közel van. Azon a részen, ahol a taxis a kaszinókról beszélt (még Cebuba menet).

A közelben egy brutális méretű pláza. Széles utak, nagyon rendezett környezet. Mintha egy másik város (ország) lenne. Nincsenek mozgó árusok, koldulás. Viszont - szombat lévén - a plázában van hatalmas tömeg. Fülöp-szigetek újabb arca.

A pláza mögött a tengerpart

A környék

A szálloda ablakából (előtér most nyíló pláza, háttérben kaszinó)

A nagy pláza fényei este

Nekem még van egy teljes napom (vasárnap), majd az ezt követő reggelen indulok Bangkokba.

Elmentem még a közeli városrészbe körülnézni. Útközben jártam ott, ahol Cebu felé taxiba ültem. Egy bő kilométer a szállodától és tömeg, szegénység, forgalom. Változatos város.

Az ominózus kereszteződés

A helyi gyorsvasút állomása

Helyi gyorsvasúti kocsiban

Még egy jeepnee utazás

Ma sem gátolta a vasárnap a plázában tobzódó tömeget, szinte minden etető hely előtt sorba állás (jobb esetben ülés) volt.

A mai nap egyik tanulsága, hogy épül egy új város (igazából több területen van jelentős fejlesztés), mely igyekszik kiszűrni a szegénységet és a vele járó gondokat.

A másik, hogy a pláza sokaknak a templom alternatívája - legalábbis bizonyos mértékben.

Lassan visszamentem a szállásra olvasni, csomagolni.