2023. november 27., hétfő

Bangkok


Reggel ment minden gyorsan és a reptéren meg is tudtam reggelizni. 

A repülőn alvás és olvasás volt az elfoglaltság. A thai beléptetés meglepően gyors volt és a légiutasoknak már a érkezési kártyát sem kell kitölteni. 

Gyorsan be akartam érni a szállodába, így a hivatalos reptéri taxi mellett döntöttem. Sajnos a sofőr nem egészen járt a helyes úton... A 23 kilométer 46 körül járt a taxiórán érkezéskor. Az összeg is arányosan nőtt - természetesen. Nem tudom hogy csinálta, de rövid vita után csökkentett az áron. Nem a legjobb érkezési élmény.

A szobát adták azonnal. A következő a  Lenovo Exclusive Service Center felkeresése, ahova volt időpontom is. Jött is róla pár email, nehogy elfelejtsem. Nagy várakozásaim nem voltak, de egy gyors szétszedés talán jól jöhet megtudni a probléma okát. A hely csak 1+ kilométer. Az interneten irtak hideget-meleget erről a sswevízről. 

Próbálom elmondani nekik, hogy van időpontom. Nekem sikerült, de a dekódolás láthatóan nem. Egy hölgy és egy úr. Angolul alig.... A problémát érti, teszteli USB-C-vel. Nincs töltés. 

Aztán: sok nap a hibabehatárolás, sok hét az alkatrész. Kérdezem, hogy valaki aki technikus és angolul beszél van-e? Nincs, ők majd elküldik a gépet valahová. Búcsúzunk. Tökéletesen értelmetlen szolgáltatás. 

Egy szinttel lejjebb sok IT bolt és szerviz. Bemegyek az egyikbe, egy arc beszél angolul és érti a dolgokat. Ritka kombináció. Szerinte is alaplapcsere szokott ebből lenni (az internet népe és egy magyar szerviz e-mailben is erre engedett következtetni).

Egy kávé mellett emésztem az élményeimet. Az már inkább vicces, hogy délután jött egy email, hogy elmulasztottam a foglalt időpontban megjelenni 😯 Most azon gondolkodom, hogy nem Lenovo lesz a következő gépem (pedig eddig nagyon elégedett voltam). 

Mára elengedem a dolgot és leteszem a gépet a szállodában, irány a város. 

Vizibusz. Kicsit körülnézek, négy éve nem voltam Bangkokban. Mintha minden egy fokkal megint rendezettebb lenne. Pár nap eltéréssel harminc éve voltam itt először. Nagy változás ment végbe azóta. 

Itt is megy már a karácsonyi felhajtás. Marketing. 

Vacsora és kis tűnődés a holnapi programon. 


A vizibusz... 


... és az útvonal egy szakasza 


Erewan Shrine

Show must go on - a vallási üzlet egy év alatt több, mint 2 milliárd (!) bath bevételt hozott itt, amit jótékony célra fordítanak. 


Egy újabb alkotás, mögötte egy újabb pláza


Itt - bizonyos értelemben - fehér lesz a Karácsony 😀

Nincsenek megjegyzések: