2023. november 9., csütörtök

Boracay sziget 2

 

Mosás. Van egy mosoda, gépekkel és személyzettel. Pár óra alatt mosnak, szárítanak. 

Reggel esővel indít az időjárás. Egy megfelelőnek tűnő szünetben elviszem a mosnivalót. Visszafelé iszom egy kávét egy teljesen helyi kis kávézóban (én vagyok az egyetlen vendég) Starbucks árban. De a kávé rendben van. Itt még beszélgetésre is telik az időből, mivel újra esni kezd. 

A következő szünetben vissza a szállodába. Egyébként ez lenne a passzív pihenőnap. Mivel az időjárás sem kedvez, elvagyok a dolgaimat intézve a szobában, kb délig. Aztán egy újabb szünetben irány a mosoda és begyűjtöm a tiszta ruhákat.

Közben kiderül az ég egy kicsit és azon gondolkodom, hogy körbe sétáljak vagy inkább fussak egyet. A cél a keleti part lenne és egy hegyecske északabbra a szigeten. 

Végül a futás mellett döntök, mivel (1) ez lesz az első igazi edzés, amióta úton vagyok, (2) ha mégis esne, futva jobban viseli az ember, mint sétálva ;-) 

Majd 9 kilométer lett a kör. A végére már eléggé szomjas voltam, így felajánlottam egy ajtóálló pincérnek, hogy vagy hoz ivóvizet vagy hívja a mentőket (nem szeretik itt sem a cirkuszt az emberek). Hozott vizet :-)

Ezt futás közben láttam - a keleti oldalon, ahol elég kevés turista jár :-O

A hegyecske oldalából (a csúcs kimaradt - google?)

Aztán fürdés a tengerben, a medencében, no meg végül a zuhanyzóban. 

Még egy kis mászkálás a parton, újabb kávé és vacsora. 

Estére maradt megint pár intézni való, meg lettek újabbak. 

A reggeli után már csomagolok, van egy kis idő még ezt-azt olvasni, írni, majd indulok a repülőhöz Cebu felé. Itt találkozom a magyar útitársammal és átkompozunk Bohol szigetre. Ezek a szigetek közötti utazások már csak ilyen komplikáltak. 

A szállástól a kompkikötőig egy elektromos triciklivel megyek, majd kikötői díj, a hajó és onnan séta: ugyanis a reptér indulási oldala a kifutó ezen, közelebbi végén van (az érkezési volt a másik, távolabbi végen). A 400 métert le lehet sétálni. Nagyon korán kiértem így, volt még idő a bloggal foglalkozni.


A gépek az "érkezési" végében a futópályának
(amikor épp nincs fel- illetve leszállás, az utasokat és a csomagokat akkor viszik át - a futópályán, mert nincs más út)


Cebu - a levegőből

Cebuban leszállva szembesültem azzal, hogy a másik gép (szintén Air Asia) még sehol (csak az volt, amivel én jöttem, meg egy másik, ami láthatóan javításra várt (hiányzott az egyik hajtómű). 

Aztán jött a messengeren az üzenet, hogy késve indul (vagy nem is, vagy mégis) a másik járat az útitársammal. Persze amit ott az utasoknak kommunikáltak, azzal sokra nem lehetett menni.

Az utolsó komp gyorsan kikerült a lehetőségek közül, mivel az idő gyorsan szállt. A repülő meg nem. Valamit az egyik hajtóművel bajlódtak - ez általában nem jó hír. 

Szóval újra tervezés: szállás keresés Cebu-ban, a másik szállással a helyzet tisztázása, valami kajálás, transzfer szervezése a szállásra, kaja vásárlás. Amire nagy nehezen megérkezett a másik járat, már minden egyenesben volt.

Innen indul majd másnap reggel az első nap Boholon (pontosabban még itt, Cebuban).


Nincsenek megjegyzések: