2023. november 11., szombat

Bohol

A reggelit úgy lőttük be, hogy a 9:20-as kompot elérjük. Nem mertem a bizonytalanságok miatt előre jegyet venni. A kikötőbe érve hosszú sor fogadott minket és egy órával az indulás előtt már nicns on-line jegyárusítás.

Ilyet is láttam (mondjuk kis túlzás a szöveg ;-))

Beállunk a sorba. A 9:20-as közben ellehetetlenült (az már sosem derül ki, hogy volt-e még rajta hely). A következő 10:40-kor megy, erre simán van hely, pár perc alatt megvan a jegy. Az egy titok, hogy a többi jegyvásárló miért állt a pult (inkább ablaklyuk) előtt hosszú-hosszú perceket. Ezek a Fülöp-szigetek kiismerhetetlen titkai.

Aztán persze jönnek az apróságok: kikötői díj, külön feladott csomagdíj. A vizet nem lehet bevinni (ellenőrzés mint a reptereken - bár szerintem inkább látszat az egész). Aztán közel két óra hajókázás. Érkezés. Még egy kisbuszos megosztott fuvar a szállásig.

Szép hely, a szobánk szabad (mivel már tegnap is a mienk lett volna). Kis pakolás, kávé, majd egy hosszúra nyúlt séta. Elkönyveljük a szép promóciós fotók és a szomorú reálitás közötti különbségeket, ebédelünk, veszünk gyümölcsöt.

Ide benéztünk (Nagyboldogasszony templom)

Csobbanás a medencében és a következő nap tervének összeállítása.

Ami a tervből végül meg is valósult:

Reggel béreltünk egy robogót a napra. Ezzel indultunk el.

Man Made Forest

Tulajdonképpen a hegyre felvezető úton egy nagyon szép szakasz, magas mahagóni fákkal, melyek az utat, mint egy alagutat övezik. A fák emberi telepítések, innen a neve. Jó sokan megálltak itt fotózkodni (persze mi is).

Koboldmaki rezervátum

Ezek félmajmok és a majmok közötti állatkák, éjszakai életmódjuk miatt leginkább aludni láttuk őket.

Csokoládé hegyek

Mivel a száraz évszakban bebarnulnak, szép nevük lett. Így, az esős évszak vége felé, viszont nagyon szép zöldek :-)

Pár lépcső a kilátószintre

Rizsföldek

Ez épp jól nézett ki.

Shiphauz

Ez egy attrakció féle, be lehet(ett volna) öltözni tengerésznek. Mi ezt és a belső teret is kihagytuk, túlságosan parasztvakításnak tűnt. Megállónak persze jó volt.

Sipatan Iker függőhíd - Sevilla, Loboc folyó

Egy nagyobb folyó felett két, alapvetően bambuszból épült függőhíd. Szép a környezete és csak pár kilométer kitérő volt,

Hinagdanan barlang

A nap utolsó programja - estebéd előtt. Épp ideértünk még zárás előtt 30 perccel. A neten nagyon szép fotók vannak róla. Lehet itt csak nézelődni, de lehet fürödni is (mi ez utóbbira nem készültünk). A nézelődésre pedig nem sok tér adódott. Egy kis barlang, tényleg érdekes természetes fényhatásokkal, amit viszont néhány - szerencsétlenül elhelyezett - világítótest eléggé lerontott. De legalább láttuk :-)

Kerestünk még gyorsan valami elfogadható léptékű éttermet és aztán már csak egy kis medencés csobbanás hiányzott a nap komfortos zárásához a szálláson.