2023. november 16., csütörtök

Coron

Kora délután indult a repülő Cebuból Coron szigetére. Nyugalmas délelőtt előtt álltunk. Délig volt a szoba, előtte kicsivel kellett a reptérre indulni.

Reggel még minden rendben volt. Fura volt, hogy a notebook nem töltődött fel éjszaka, de volt már itt kontakt probléma a konnektorok körül. De most a piszkálás sem segített, a kis led makacsul sötét maradt. Biztos a töltő.

Cebuban a szállás egy bevásárlóközpont mellett volt, voltak ott számítógép boltok és szerviz is. Gyorsan elő is került egy gyári Lenovo töltő, megfelelő típus. Az sem segített. Közben az aksi szépen lemerült.

Itt tartunk most. Még némi levegő, hátha csak kosz... De nem. Ez a probléma persze pár napig műsoron volt, google, videó, miegymás. Semmi biztató. Valószínűleg új gép lesz ebből. De ne szaladjunk ennyire előre. Elég az, hogy ez a poszt is mobilon készült.

Repülő. Cebuban a hátizsákom - pár másikkal együtt - a gép mellett várakozott. Még viccelődtünk, hogy majd nem fér be az ATR-72-es gépbe.

Kis reptér Coronon. Páran már kavartak a csomag szalag mellett valami arcokkal a reptérről. Nem fért be az enyém sem. Kis papirmunka, hülye kérdések, ezer egység kompenzáció.

Páran sírással, vitával akartak javítani helyzeten (nem sikerült, de az idő ment). Így az utolsó kisbusszal jutottunk be a településre - a legproblémásabb arcokkal együtt.

Este kis séta, póló és fürdőnadrág vásárlás, kaja, másnapra egy program, Tour A.

Tour A

Reggel kisbusz, hajó. 22 fő, jó vegyes. Kis sziget szép parttal. Korallok, snorkelling. Egy tó, ami kap édesvizű utánpótlást is. Ebéd, korallok ismét. Nem a legszebbek. Vissza a városba és a szállásra.

Útban a tó felé volt egy kis magaslat

Közben a csomagom is megérkesett. Meg kell jegyezni, hogy a Cebu légitársaság a konkurense járatával küldte el.

Este kajálni indulunk, egy eső el is dönti a kérdést, mert bemenekülünk az előző esti étterembe. Nem vagyunk ezzel egyedül.

Közben a hajóról előkerül egy amerikai csaj és a férje. Együtt szerzünk asztalt. Elbeszélgetünk. Vietnámi és burmai háttérrel, Szilikon völgyből.

Kell még másnapra program. Elindultunk, ők még esznek. Egy arc az egyik búvár cég előtt kérdezi, hogy akarunk-e másnap búvárkodni. Én akarok, de ez sosem egyszerű. Az arc szépen beszél angolul és nagyon jól kommunikál (ez nem ugyanaz). Megegyezünk.

Búvárhajón

Kis hajó, kevés ember, jó csapat. Végül reggel kis módosítás a merülő helyekben az időjárás miatt. Így a program két korall zátony és egy vulkáni tó, ahol jön fel a melegvíz, itt-ott 38 fok is van lent.

Nagyon kellemes az egész út, az ebéd is rendben van. Szép nap a másnap reggeli elutazás előtt.