2016. október 20., csütörtök

Udaipur - 2. nap

A városon kívül, kb 20 km-re van egy erősen ajánlott hindu templom. Riksával kicsit húzósnak tűnt a táv, így autót kerestünk, amolyan taxi félét (persze alkura, taxióra nélkül, a végén két arc jött velünk - ezek az emberek baromira ráérnek).

Eklingji Temple

A templom 108 épületből, amolyan szentélyből áll, az elsőt 971-ben építették. Fotózni tilos belül, kívülről pedig szinte semmi nem látszik. Marad az alábbi link.

Sofőrünk mindenféle ajánlatot kitalált egy kis plusz bevételért. A közeli 100 km-re lévő akármiről könnyen lemondtunk, viszont szerencsére a közeli (2 km) régi templomot bevettük a programba.

Sas Bahu Temple

E területen 10+ szentély van, nem működő templom, így fotózható is. Épp egy kisebb ukrán csoportnak van angol-orosz vezetés, amiből pár dolog kiderül. A környék is szép, kis tó lotus virágokkal és kisebb hegyek sok zölddel.

Jag Mandir

Visszafelé a városba eldöntjük, hogy a tavon kihajózunk Jag Mandir (vizi) palotához. A kis hajók a városi palota szállodai oldaláról indulnak, sofőrünk itt tesz ki minket.

A szigetre érkezést egy nagyobb kör előzi meg a város mellett, így jól látszanak az ikonikus épületek.
Maga a Jag Mandir egy kisebb épületcsoport a szépen parkosított szigeten, kávézóval, szinpadokkal.
Innen is szép a kilátás.

Visszatérve a városba kávézunk, pihenünk a szállodába és estére egy másik tetőteraszos étteremben keresünk vacsorát.

A helyiek által nyitott kávézóban talán mi vagyunk az első magyar vendégek, de aztán kiderül, hogy ezen a reggelen már volt egy magyar pár ott. Véletlen...

Udaipur kisebb város (450 000), mint a korábbiak (Jaipur 3 000 000, Agra 1 600 000, Delhi 19 000 000) és valahogy ez érződik is (nincs az a nagy nyüzsi). Még lehetett volna a  környékén célpontokat találni (tavak, hegyek, más települések), de ahhoz még több időre lett volna szükség.

Utunk első szakasza a 29 szövetségi államból és 7 területből álló India Delhi, Uttar Pradesh és Rajasthan részeit érintették. Holnap egy repüléssel Keralába indulunk és útitársam indiai barátai viselik majd gondunkat. Utolsó állomásaink Maharashtra államban lesznek.