2016. október 25., kedd

Kanthalloor

Munnar-ból a reggeli után autóztunk egyet. Útközben a környék fő terménye, a tea dominálja a látképet. Az ültetvények erdős hegyek között kanyarognak a völgyek mentén, a völgyből patak csobogása hallatszik, az úton pedig a forgalom zaja. A nap ki-kisüt, így a fotók is szebbek.

Kanthalloor egy kis hegyi falu. Itt a tea helyett már a zöldség és gyümölcs termelés a meghatározó. Az ültetvény mellett itt is erdőségek vannak. Tervünk egy trekking lett volna, de az út le lett zárva (hm.... inkább elhisszük) és elfogadjuk az éjszakai dzsungel túrára vonatkozó ajánlatot (ami persze drágább).

Szállásunk egy "farm stay" (amolyan falusi turizmus a'la India). Semmi különös. A hely távolságát a világtól mi sem jelzi jobban (a két órás autózáson túl), mint hogy csak egy szolgaltatónak van itt tornya (egyébként napok óta semmilyen mobil kapcsolat nincs, időnként útközben terem egy kis térerő)  és csak a szállások WiFi-jére hagyatkozhatunk.

Megérkezésünk után teszünk egy sétát a közeli faluban. Más programhoz kellene valaki valami közlekedési eszközzel és ehhez már kicsit késő van.

Sok helyre csak terepjáróval lehet eljutni, de azt is idő lealkudni. Elgondolkodunk, hogy bérelt autóval jobban jártunk volna-e? Nehéz megmondani, itt inkább a sofőrös megoldás dívik, de szerintem lehetne simán vezetni :-)

Sétánk után kis pihenés. Vettünk estére gyümölcsöket (guava, marakuja, banán) és lepihenünk egy kicsit. A F1 adó keresésének melléktermékeként kiderült, hogy Új-Zéland - India krikett meccs megy az egyik sportcsatornán. Indiai barátunk rákattan. Próbálja elmondani mi zajlik. Ismét megállapítom, hogy ezt a sportot sosem fogom megérteni.

Este 9-re megjön a dzsipp. Az arc hindit beszél, barátunk fordít. Elindulunk.

Három óra: 3 nyúl, 1 vaddisznó, 1 őz, 1 egér. Kiszállás nincs, túra nincs. Percekkel éjfél után érünk vissza.

Természetesen kiderül, hogy drágább.... Nem fizetünk.

Az egyetlen jó hír, hogy a F1 00:30-kor rajtol és így nem aludtunk be.

A hőmérséklet is alacsony, 1600 m-n vagyunk.