2016. október 6., csütörtök

Maszkat, Omán


Egy váratlan üzleti utazás mellékterméke egy bő két napos nézelődés Maszkatban, Omán fővárosában (2016. augusztus 11-13).

A dubai szállásra éjfél körül 39 fokban érkezem. Kint azóta is "jó" az idő éjjel-nappal. Maszkat további egy órás repülés Dubaiból, az idő itt is hasonló: napsütés, meleg. A város sziklák közé épült és ezek nappal felveszik a meleget, naplemente után pedig lelkesen kisugározzák.



Kilátás az irodából

Az egész napos tárgyalás után már szeretném kialudni magam. A szállodában jó hír fogad: aznap nyitják az éjszakai bárt (Autobahn fedőnéven) és a megnyitóra kapott meghívó ingyen sört is ér (másnap a sörért fizetett 10  USD tükrében igencsak kedvesen emlékszem erre a meghívásra, nem is említve a felszolgált sörfalatkákat). A sör megtette a hatását: jót aludtam.



A következő két napra már csak turista céllal maradtam. A reggeli után még (fel)dolgoztam az előző nap megtárgyaltakat, majd 10:00 után rövid sétára indultam a szálloda környékén. Péntek a mi "vasárnapunk", a szombat pedig "szombat".



Maga a séta tényleg rövid lett, mert olyan hőség volt, hogy pár perc lassú haladás is olyan izzadságot eredményezett, mintha zuhanyoztam volna.

Úgy tűnt, hogy a többség ezzel tisztában volt a környéken (az ünnepnap mellett), mert az utcák kihaltak voltak - még forgalom is alig-alig (talán a tanuló vezetők voltak kivételek). Lassan feladtam a dolgot és visszamentem a szállodába pihenni.

Délután 5 után merészkedtem ki. A délelőtti kiránduláson felfedezett buszmegálló és némi googlizás segítségével megtaláltam a régi Muszkat és a kikötő felé járó légkondis autóbuszt, ami nevetséges összegért el is vitt - a helyiek érdeklődve nézték a turista utast. Úgy tűnt, hogy nem szoktak turisták buszozni (erre másnap az már csak ráerősített, hogy az előző napi sofőr láthatóan felismert és köszönt, amikor este újra a busszal mentem a kikötő környékére vacsorázni).



A Palota




A régi Muszkat néhány szép épület, egy palota és pár felújított erőd.




Elsétáltam ezektől a tengerparton a kikötőig (Mutrah) és ott vacsoráztam. Megnéztem a bazárt (jó része légkondis) is.


A Giant incense burner (Nagy füstölő)







Másnap reggel a Nagy Mecset (Sultan Qaboos Grand Mosque) volt a tervezett program. A 09:00 órai indulás még kissé elviselhetőbb időjárást jelentett. A mecset mindentől jó messze van, taxiztam. Oda olcsóbb volt, mint két részletben vissza (értsd: a taxiárak eléggé változatosak).

Maga a mecset szép épület, meghirdetett látogatási idővel. A nagy teremben ingyenes idegenvezetővel. Amiről híres (többek között), az a világ legnagyobb kézzel csomózott szőnyege.









A mecset után még egy bevásárló központba látogattam el (ott van légkondi). Nagy, olyan mint otthon ... szóval semmi különös. Hm ... Kivéve a lenti képen látható (és a kép melletti üzletben árult "ománikumot" vagy mit is?).


Az estét ismét a tengerparton töltöttem egy kis vacsorával. Előtte pihenés a szállodában, fürdés a 30+ fokos medencében (ahonnan kimászva a gyenge szél egy kis felüdülés).


Hajnalban végig hajtattam taxival a reptér felé: a város néhány ikonikus épülete (mecsetek, opera, stb) szépen kivilágítva. Aztán a felszállás után lassan felkelt a nap ...


Nincsenek megjegyzések: