2023. október 26., csütörtök

Yuchi felé

A reggeli 8-tól volt. Volt választék. Az idő is tiszta volt, csak kicsit felhős. Az eredetei tervünket megölte egy kerékpár verseny, mivel az utat, amin elértük volna a hegyre vezető ösvényt, lezárták a verseny miatt.

Kilátás a szállás verandáról

Már előző nap gyanús volt, de reggel meg is kérdeztük (pontosabban az útitársam) és sajnos igazunk lett.  Amire elindultunk, már az időjárás is borúsabbra fordult. Kinéztünk valami helyi kirándulóutat, de ezzel sem jutottunk messze. Szembe jött egy eső és - nagy meglepetésre - egy Starbucks. A kávézás alatt aztán eldöntöttük, hogy tovább állunk.

Egy tavat céloztunk meg kb 40-50 km-rel odébb a következő szállásunk felé.

Liyu Tan tó

Az eső végig kísértett minket. Ennek ellenére elmentünk a tóhoz és amolyan 'hol esik, hol majdnem' körülmények között hoztunk egy csomó (rossz) döntést. Megnéztük a tó partján szebb időket látott épületeket, a tavat.

Innen sem hiányozhat egy lady Buddha ...

... és a föld, víz, tűz, levegő és a szellem modern szimbóluma

Végül elindultunk a Hu Toushan kilátóhoz vezető ösvényen. Nem hosszú út, kb 2 km, hegynek fel. Közben megint jobban esett. Egy fedett pihenőhelyen kicsit száradtunk és dilemmáztunk. Majdnem vissza indultunk, amikor az eső ismét alábbhagyott.

A kilátás siklóernyőssel

Elértük így a tetőt, fotóztunk. Szép időben szép lett volna a kilátás. Így egy kicsit homályos volt. A mellettünk levő telekről siklóernyösők indultak neki, valószínűleg csak rövid gyakorló síklásokra, mert felfelé nem nagyon tudtak mozogni.

Visszafelé ismét elkezdett jobban esni, majd megint elállt. Leértünk. Útközben megálltunk egy korai ebédre Puli városban.

Elindultunk a következő szállásra. Ez egy nagyon szép tó, a Sun-Moon lake partján van. Persze ebből is alig látszott valami a párás idő miatt. Viszont az utcákon sok a külföldi turista és helyi is. Elnézve a hely kapacitásait, valószínűleg itt sem ez a csúcs szezon.

Lassan ránk is esteledett. Egy kis street food lett a vacsora (tajvani ragadós rizs, tofu).