2023. október 25., szerda

Hualien felé

 

Reggel 9-re volt a bérelt autó átadása egyeztetve a Főpályaudvaron. Az nem volt tiszta, hogy onnan még valahova elvisznek-e átvenni az autót vagy ott elintézzük a papírokat is és indulhatunk.

Kicsit előbb odaértem, két arc volt ott a cég egyenruhájában. Az egyik teljesen jól beszélt angolul, ő intézte a papírmunkát velem, miután kiválasztottam a három lehetséges bérlőből, hogy melyik is vagyok én. Minden ment szépen sorban: dokumentum fotózás, papír kitöltés, aláírás, hitelkártya, extra biztosításféle megbeszélése (kihagytam). 

Meg is lettünk mindennel. Még meg kellett várni a vonattal érkező útitársamat. Még a covid kezdetén futottunk össze az isztanbuli repülőtéren Budapest felé. A gépre várva a kapunál mellette volt hely (a kínaiak mellé akkoriban nem akaródzott senkinek leülni). Amikor láttam, hogy tajvani útlevele van, én is lazábban kezeltem már a helyzetet. Megkérdezett valami repüléses dologról ... így kezdtünk beszélgetni.

Mivel egy kedves barátom kijött értem akkor a reptérre és a srác épp a lakásomtól két utcára akart eljutni, behoztunk a városba. Azóta időnként online kommunikált velem, így megkérdeztem még az eredetileg 2022-re tervezett tajvani utam tervéről a véleményét. Ennek lett a következménye a mai találkozó, ugyanis úgy döntött, hogy csatlakozik hozzám a tervezett hegyi szakaszra. Ehhez kell a bérelt autó.

A legmagasabb pont a szigeten 3952 m (Yu-Shan), de a mi útitervünk egy másik pontot céloz. Pontosabban egy útvonalat keletről nyugatra a hegyvonulaton át. 

A mai nap Hualien felé vesszük az irányt egy geopark kitérővel. Tajpejből kijutni nem volt nehéz, a forgalom elég intenzív volt, a közlekedők szabálykövetése nagyjából a magyar kultúrát mintázza. Mondhatnám, hogy otthon éreztem magam, de a szerényen mért angol feliratokon kívül semmit nem értettem, ami szöveg volt. 

Igazából a háromszintes forgalomszervezés kicsit megzavarta a google navigációt, az meg minket. De ennek gyorsan vége is lett és szépen irányba álltunk.

Yehliu Geopark

A parti kőzetek tenger formálta mintázatait lehet itt megtekinteni - a tenger partján. Szépen sütött a nap és tényleg látványos a partszakasz. Sok a turista is. 

Néhány fotó innen:







Pár formációnak adtak itt nevet. Ennek nem. Mi elneveztük Sárkánynak.



Ez a Queen's Head, a park szimbóluma. Kicsit más szögből szokták fotózni (de ott értelmetlenül hosszú sor várt az esedékes szelfiére).


A geopark után hosszabb autózás kezdődött Hualien felé, ahol a szállásunk van lefoglalva. A város mellett van a Nemzeti Park bejárata, Először ide néztünk be, melynek az okát pontosan nem is értettem, de utólag igencsak jó ötletnek bizonyult: itt ugyanis megtudtuk hogy néhány útzárral meg kell küzdenünk másnap (azaz bizonyos időszakokban lehet csak azt az utat használni, amin haladni akarunk - másik út észszerű távolságon belül nincs). Elkezdtük a terveinket ehhez igazítani. Ez ment is volna, ha közben a szemerkélő eső nem csap át szakadó esőbe - amihez nehéz igazodni.

A vacsora egy leves lett marhahússal, helyi ízvilággal. Teljesen rendben volt. Aztán a szállás elfoglalása és az esti teendők következtek.


Nincsenek megjegyzések: