2023. október 29., vasárnap

Kaohsiung (Buddha Múzeum)

 

Időnként választani kell: ma két múzeum közül kellett. Az egyik a Chimei Múzeum Tainanban (ez maradt ki), a másik a Buddha Múzeum Kaohsiungban (ez lett a nyerő).

Kivételesen a heti szünnapot is megnéztem (ez kedd, ma hétfő van). Ehelyett a google-lel összefogva benéztem a vonatot és sikerült pár állomást a másik irányba megtenni (elsőre, mert aztán mentem visszafelé is). Egy óra bukta. Most itt ülök és nem tudom, hogy e mögött a kor vagy egy kór áll avagy csak így jött ki. Még jó, hogy a véletlenről olvasok épp egy könyvet, amit lassan be is fejezek (de erről írtam egy külön posztban).

Fo Guang Shan Buddha Múzeumba

Szóval a végén eljutottam az újabb szálláshoz, onnan pedig a Fo Guang Shan Buddha Múzeumba.

A világ legnagyobb buddhista építménye Borobudur, ahol már jártam magam is. Az régi, jó régi, VIII-IX. századforduló körül építették. Ez a múzeum új, nagyon új, majdnem teljesen XXI. századi. Hatalmas területen terül el. Nagyon modern, nagyon szépen menedzselt. Meglepetésemre a múzeum fogadó épületébe lépve puccos boltok és egy Starbucks (!) fogadott.

Ingyenes. Mármint a múzeum. De pár segítő (önkéntes, szerzetes, üzemeltető) azért határozottan ajánlgat szolgáltatásokat, ide értve a kívánság izéket is - persze ezeket pénzért. 

Itt vannak bőven külföldiek is, egy magyar anya-fia is mellém keveredett egy időre, meg csehek (ők ezt a helyet megnézni jöttek le Tajpejből expressz vonattal), németek. 

A hely maga Buddha három, a földi létben fellelhető fogának egyikét őrzi 1998. óta - ajándékba kapták. Hm ...

A múzeum főépülete mögött nagy park, végében hatalmas Buddha alak. Alatta a fogat is őrző szentély egy arany és egy fehér jáde szoborral (ezeket nem lehet fotózni). 

Ettől kicsit feljebb van a templom, kolostor, meditációs centrum, stb. Hatalmas intézmény a szokásos méretekhez képest.

Néhány kép a helyről:


A fogadó épület


Egy pagoda a nyolcból


A fő szabadtéri Buddha alak


A tér, ahogy a Buddha is láthatja


Egy Konfucius szobor itt is megfér


A templom block fő épülete


Az Arany Buddha melléképület


A Jade Buddha melléképület


Egy dombormű szerű alkotás a konferencia központ jellegű részből

Őszintén szólva érdekes volt látni a helyet, de nem hiszem, hogy ide vissza akarnék térni.

A városba is lassan értem vissza. Előzetesen nem sokat foglalkoztam a menetrendekkel, így egy 50 perces várakozás után indult csak a következő busz. 

A vége persze egy vacsora lett: épp egy sarki helyi étteremben: hal, rizs, zöldségek. Mutogatós alapon. A tajvani sráccal ettünk ilyen helyen - Ő legalább tudta, hogy mit kért (itt én is - nagyjából). Finom volt minden.


Még volt egy kis elintéznivaló estére (check-in a másnapi repülőre és blog).

Nincsenek megjegyzések: