2017. május 6., szombat

Tokió 1.

Az első ébredés után még sikerült elaludni és csak fél kilenckor felkelni. Ezzel a jetlag nagyjából el is van talán intézve. Napközben egyszer ugyan elálmosodtam, de túl is lendültem rajta.

Mást nem is tehettem, mivel a reggeli (a szállodában a szobához jár: tojás, virsli, dzsem nem túl szellemes kombója) után este kilenc-tíz között értünk vissza a szállásunkra.

Első utunk a Tokyo állomásra vezetett (internet SIM és a vasúti béreltünk elintézése véget), majd a császári palota látogatható keleti kertjét néztük meg.

A viszonylag új Tokió Nagyváros Kormányzati Épület 45. emeleti kilátószintjéről ingyen meg lehet nézni a várost. Innen látszik, hogy Tokió tényleg hatalmas település. (Annyi trükk van azért a kilátó szinten, hogy a legérdekesebb irányba csak az étteremből van kilátás - annak aki azt megfizeti).

Egy gyors, utca szinten elfogyasztott ebédet követően indultunk tovább. Elsétáltunk a Yoyogi (Shibuya) parkba, ott található a Meiji Jingu sintoista (japán vallás) szentély.

A késő délutáni kávét követően megnéztük a régi Tokió hangulatát idéző Shinjuku "Golden Gai" utcácskáit a számos öreg kis üzlettel, bárral.

A nap maradékát Shibuya központjában a vásárolni induló  fiatalok tömegével töltöttük. Nem voltunk magányosak. A tömeg hatalmas és szinte minden kapható.

Estére még egy udon (japán tésztás kaja) is becsúszott.