2017. május 18., csütörtök

Kyoto 1.

Reggel elindultunk az állomásra, ott reggelizünk és vártuk egy kicsit a vonatra.

Kyotoba érkezve a szálláson lepakoltunk, majd elindultunk a közelebbi helyekre, amiket kinéztünk magunknak.

Kenninji Templom

Egy közeli templom, nagy kerttel szép épületekkel. Az épületek belső része helyett tovább indulunk.

Gion környéken

Itt van egy utca, ahol nagyon régies épületek vannak, itt hét éve este gésákat is lehetett látni. Egy idegenvezető épp az utca végén lévő gésa iskolánál mesél: öt évig "inaskodnak", havi két szabadnap, évi egy hosszabb eltávozás; utána van fizetett szolgálat. Házasság kizárva, de barát, gyerek lehet. Ki lehet szállni, de van aki 85 évesen is csinálja.

Most sokkal kevesebb a környéken a turista, mint hét éve (akkor a cseresznyefa virágzás idején voltunk itt, áprilisban). Ez jót tesz a hely élvezhetőségének.

Megebédeltünk. Kivételesen thai kajára ültünk be, de nem volt túl autentikus. Japánban japán kaját kell enni.

Yasaka Templom és Chion-in Templom

A főút végén áll az egyik templom, felette a dombon felfelé park, attól nem messze a másik templom. Szép séta. Sajnos kilátás a fák miatt nincs a városra.

Shijo Dori út és a Nishiki Market

Estére a város közeli, puccos bevásárló negyedébe mentünk. Itt van egy kisebb piacszerű rész is, sok dolgot meg lehet kóstolni (nem is fogtam vissza magamat).

Persze arra ügyeltünk, hogy a forgalmat ne mi lendítsük fel.