2017. május 8., hétfő

Kamakura

A szállásról elmentünk a legközelebbi kis vasútállomásra.

Valami nem volt rendben, mert egy vonat - az ellenkező irányba ugyan - nem került elő időben. Volt valami szokatlan bemondás is, de azt mi nem értettük. A mi vonatunk kijelzőjén is fura ábra jelent meg a vonat érkezése helyett.

Egy segítőkész helyi arc elmagyarázta gyenge, de lelkes angolsággal, hogy vmi történt és lehet egy óra késés is. Javasolt alternatív megoldást, de nem tűnt számunkra elég meggyőzőnek. Vártunk.

Kis idő múlva megérkezett a vonatunk. Sokan voltak rajta, állóhely jutott és kb egy órát mentünk. Később sem lettünk kevesebben. A gondolat, hogy a tömeg pont oda tart, ahova mi is (Kamakurába) így fordult valósággá.

Érkezés után a szállásunkra vittük a csomagokat, a tömeg pedig szépen eloszlott a látnivalók között.

Lepakolás után mi is elindultunk.

Hasadera Templom

Ez a hely a kb 9 méteres álló Buddha alakról híres, ami a szentély fő alakja. Egyébként szép templomkert veszi körbe. Innen látszik a tenger és a homokos part, de nem nyújt kiemelkedő látványt.

Kotoku-in Templom

Itt egy nagy kültéri Buddha szobor a fő látványosság. Körülötte a szokásos épületek.

Közben eljött az ebéd ideje. Elindultunk a város központjába. Útközben egy fiatal európai-japán lány páros szólított meg minket a "honnan jöttetek" szöveggel. Némi nyögvenyelős kvíz elvezetett a megoldáshoz. Közben megtudtuk, hogy az európai lány német, egy évre cserediák, a japán a barátnője, 16 évesek, Kawasakiból jöttek át egy napos kirándulásra.

Együtt beültünk egy étterembe és a japán lány helyismeretét kihasználva rendeltünk kaját. Sokszor a német fordított, jobban nyomta a japánt, mint a japán az angolt.

Ebéd után a méltán híres és 'q' drága zöld tea poros (amolyan tea őrlemény) fagyival vigasztalódtunk. Aztán még két templom jött, míg a lányok visszaindultak Kawasakiba, mi pedig egy kis sushi beszerzése után haza.

Tsurugaoka Hachiman-gū Templom

A fő út végében áll a következő látnivaló. Semmi különös, a szokásos. Ami mégis érdekessé tette, hogy egy esküvő végére értünk oda. Az enyhén túlkorosnak tűnő vőlegény és a menyasszony is szép tradicionális ruhában feszített. A násznép pedig öltönyben, kosztümben.

Zenairai Benten Szentély

A pénzmosás itt szokás. A helyszínen található kis fonott tálakba teszed az aprót, rituálisan átmosod vízzel a kis barlangban és szigorúan "természetes" száradás után meghozza a szerencsédet.