2017. május 12., péntek

Osaka

A félig japán, félig nyugati reggeli után oszakai városnézés volt a programunk.

Az oszakai vár

Az oszakai vár helyreállított fő épületét a vár falai és kert veszi körül. Az épületek mind megsemmisültek vagy háborúban vagy tűzvészben. A fő épület nyolc szintes, múzeum. Itt sem voltunk egyedül, rengeteg iskolás csoport volt a látogatók között.

A vár falai hatalmas kövekből kerültek kialakításra. Megvan még a vizesárok a falak körül és számos kapu.

Shitennoji templom

A következő állomásunk ez a nagyon fontos buddhista templom. A fő épület épp rekonstrukció alatt áll, de a mellette található szentély és az ötszintes pagoda látogatható.

Két jelentős Buddha alak van itt, szép a kerítés belső oldalán futó folyosó is.

A templomkertben van egy kisebb temető és a szokásos épületek. Turista - meglepő módon - viszonylag kevés.

Tsutenkaku (Hitachi) torony

Oszaka jelképévé vált torony körül vendéglátó helyek, ezek egyikében ebédelünk. Maga a torony nem túl szép - szerintem. A tegnapi kilátó után ezt kihagyjuk.

Kikötő

Egy kis metrózással eljutunk a kikötőbe, megnézzük a tengert és a hajókat. A közelben szép függőhíd, óriáskerék (ez már a harmadik, amit Oszakában látunk).

A városba visszaérve elnézünk még az üzleteiről hites Namba negyedbe. Itt van egy utca tele játéküzletekkel (ami itt elektronikus játékokat illetve fantáziavilágokat jelent), manga boltokkal (manga rajzok, könyvek, filmek, bábuk - tulajdonképpen minden, mit ezzel a cimkével el lehet adni).

Innen még hazafelé útba esik a Dotombori utca, mely inkább puccos divatüzleteiről híres. Mi inkább a hatalmas emberáradaton ámultunk, de ez legalább olcsó volt.

Az este "meglepetés programja" a mosás volt: a közelben lévő önkiszolgáló mosoda teljesen jó lett volna, egyedül a lemerült mobilom töltéséhez nem volt konnektor (ez szerintem elég gáz, mert így mivel üti el az ember az időt?). Végül a szomszéd étteremben töltöttem fel valamennyire, de már az is fogytán (persze az arc ott sem beszélt angolul és nem nagyon örült, hogy ilyen segítséget nyújthat).

Végül két amerikai arccal beszélgettem. Ők dolgoznak itt, a Boeing számára beszállító helyi cégnél a gyártástechnológiát felügyelik.