2017. május 19., péntek

Kyoto 2.

Utunk utolsó teljes napja. A szálláson volt reggeli. Utána indultunk a Nijo Castle-t megnézni. A világörökség része. A jelenlegi épület jó része ugyan rekonstrukció, de a palota megépítésekor a shougunátust szolgálta, mint a shogunok kyotoi lakóhelye.

Az épületben számos festett fal van, az egyes termek használatának megfelelően. A kert és egy kapcsolódó másik kert zárja itt a túránkat.

Innen kis vonatozással Arashiyama-ba megyünk. Itt, már a városon kívül, nagyon szép hegyoldal és folyó mellett van a Tenryuji Templom. A sárkányos termét megnézzük, de a többit (főépület, kert) kihagyjuk. Mindenért igen szép belépőt kérnek: úgy tűnik a templomot ápoló zen buddhista szervezet a gyarló földi körülmények között is hatékonyan megleli a maga útját ;-)

Megnéztük a Togetsu-kyo hidat, ahonnan jó a folyóra és a dombra a kilátás. Ebédre japán curryt eszünk: barna, enyhén curry ízű szósz vmi hússal, rizzsel, salátával. Finom, de nem pótolhatatlan.

A városba visszaérve körülnézünk a pályaudvar tíz emeletes modern épületében.

A közeli Hagashi Honganji Templom lesz a következő megálló - állítólag a világ legnagyobb fa építmenyével.

Befejezésül a Sanjusangedo 1001 Kannon szobrot felvonultató épületéhez indulunk, de már zárva a pénztár. Ez megmarad a következő útra ...