2017. május 11., csütörtök

Fuji helyett - Osaka

Másodszor mossa el az eső a Fuji oldalába tervezett kirándulást. Így került - nehéz döntést követően - a címbe a "helyett" szó.

Az új-zélandi úton alaposan megismert drizzling (apró szemű kitartó eső) fogadott minket reggel. A reggeli és a pakolás után se javult a helyzet és a Fuji időjárás előrejelzés sem biztatott erre a napra semmi jobbal. Van ilyen az életben. Vajon lesz harmadik alkalom is?

Így a japán stílusú reggelit és döntésüket követően helyet foglaltunk a shinkansenre Osakaba (este egyébként is oda mentünk volna). Lett egy kis időnk még kávéra a vonat előtt.

Beck's Coffee Shop: ez egy rendes kávézó az állomás épületében. Miután a Japán Vasútak üzemelteti, mondhatnám, hogy "vasúti resti", de attól tartok, hogy - a fogalmat ismerők esetében - súlyos félreértést okozna ez a szóhasználat a minőség tekintetében. Szóval ez itt a Starbuckshoz állt közelebb. Végülis ilyen értelemben nem lenne rossz egy "keleti nyitás".

Két+ órás száguldás után megérkeztünk Osakába. Közben az idő is javult, bár felhők maradtak, de a hőmérséklet a megnyugtató 20+ zónába emelkedett.

Szállás. Délután a séta egy ebéddel kezdődött, aztán megnéztük a szemerkélő esőben a várost az Udema Sky Building 40. emeleti kilátó szintjéről.

Innen a Tenjinbashisuji bevásárló árkádba mentünk (ez ugyanis fedett), mely arról híres, hogy ez a leghosszabb egyenes bevásárló utca Japánban (2,6 km). Egyébként amolyan piac - üzlet átmenet és elég sok dolgot kapni lehet, egyáltalán nem turistás.

Fáradtan értünk vissza a szállásunkra.