2018. március 9., péntek

Phnom Penh, kezdetek


Ezt a posztot egy Starbucksban kezdem írni. Nem voltam még ezen az úton Starbucksban, nem is tudtam, de nem is gondoltam, hogy Kamobodzsában jelen vannak.  De ha már szembe jött, nem kerültem ki. 

A tegnapi buszozás majd négy órásra sikerült, a 14 + sofőr létszámot párszor megfejeltük - nem feltétlenül a jó ízlés határán belül - tekintettel a csomagokra is.  Ez Ázsia.


A szálláshoz közel szálltam ki, kis gyaloglással meg is volt. Közel a Sisowath Quayhez (Rakparthoz), a Tonle Sap folyó partján (ami itt folyik össze a Mekong folyóval), egyébként ez maga a belváros is.

Az este a parton néztem körül, majd vacsora és egy kis felkészülés az itteni programokra.


A reggeli után mosás intézése, aztán irány a város. 


Első nevezetesség a város kultikus temploma, a Wat Phnom. Egy kis mesterséges dombon a XIV. század óta épülget.


A domb oldalában szép kis park. A hegyecskén sztúpa, buddhista és kínai templom, a tövében ajándékbolt. Kellemes hely. 


A környéken számos kormányzati épület. Az egyik igencsak körbe kerítve, védve. Ez az USA nagykövetsége - gondolhattam volna. 

Ide közel esik a Nemzeti Könyvtár, amit már előre szintén kinéztem. Semmi különös. De jó esély van vírusmentes asztali gépet találni egy ilyen helyen. És hát dolgozni kellene. 

A gép meg is van, nem épp üzemképesen (kihúzva), de megoldjuk. Működik. A tetején egy matrica büszkén hirdeti, hogy a PC a Polish Aid (az email címből következően a lengyel kormány szerve) adománya (dzięki). Ha már lengyelek: ma találkoztam velük (magyarokkal még nem) és nekik jutott a folyóparton felhúzott több tíz zászlóból egy, magyar nincs köztük :-(. 

A pár óra alatt nincs nagy forgalom a könyvtárban, de nekem nagyon jól jött a hely. 


Innen indultam a Központi Piac ikonikusnak mondott épületéhez, amikor a Starbucksba botlottam az Exchange Square nevű épület tövében. Az alsó szintek bevásárló központnak tűnnek. 


Maga a piac építészetileg érdekes, de nem túl különös. A kínálat is eléggé turista piaci. 

Nemzeti Múzeum 

Szép épület, Krisztus előtti időktől sorba veszi az ország történetét, két korábbi fénykorral, majd az Angkor idejével (XI-XIV. század), az azt követő időszakkal és a francia gyarmatoaítással, bár az Angkor utáni rész eléggé rövid. 


A korai idők az akkoriban a környéken általános hindu vallás nyomait hordozzák magukon, majd ez keveredett a Budhizmussal. Gyakorlatilag a két vallás egymás mellett létezett, Angkor királyai is mindkettőt elismerték (volt aki nem, ő miatta tűntek el a korai Buddha ábrázolások Angkorban. 

Királyi Palota és az Ezüst Pagoda


Ez a két épületegyüttes nagyon impozáns. Nem olyan nagy, mint Bangkokban, de a Pagoda központi épületében itt is egy smaragd Buddha szobor van.


Sok más pavilon van a területen. A központ trónteremnek tűnő épület belső tere jórészt aranyozott, nagyon impozáns. Természetesen belső fotókat itt nem lehet készíteni. 


Ezüst Pagoda

Ezzel a látogatással véget is ért a mai tervezett program. A kései ebéd,  sör, tervezés után a parton visszasétálok a szállásomra. Közben megszülettek a legfontosabb döntések a kambodzsai napokról is, pár foglalást is elintéztem.

Nincsenek megjegyzések: