2018. március 6., kedd

Angkor

A tajvani kis család (6, 12 éves gyerekek) és egy idősebb kanadai házaspár nem sok jót ígért az egész napos építmény nézegetéshez. Végül az öreg egyszer majdnem feladta, de valahonnan erőt merített és ha lassan is, de végignéztük a tervezett útvonalat.

Az idegenvezető is jó arc volt, pont amennyi kell. Mondjuk az angolján lehetett volna még javítani.

Nem voltunk egyedül. Egész hadsereg indul útnak reggelente. Mi kicsit később és fordított útvonalon mentünk, ami segített a tömeget csökkenteni.

Bayon Temple (Angkor Thom = Nagy Város területén), Ta Prohm, Angkor Wat volt a sorrend, közben pár másik épületet is érintve. A Ta Prohm leginkább a Tomb Rider - általam nem látott - film kapcsán vált ismertté és sokszor így is emlegették: ez az a hely, amit a dzsungel benőtt és a fák és a gyökereik az épületekkel fura szimbiózist alkottak - múlt időben: ugyanis elkezdték rendezni, ami rá is fér a helyre, de ezzel - sajnos - el is veszít valamit az eredeti hangulatából.

Az ebéd egy banán pálmák alatt meghúzódó hangulatos kis helyen volt, kókuszdióban helyi raguleves és - természetesen - rizs.

Ebéd után még összefutok a lettekkel. Van oroszul beszélő idegenvezetőjük, így boldogok. Az eredeti idegenvezetőjük a határon, azt követően, hogy nekik kellett az oroszul beszélő, azonnal ajánlkozott nekem másnapra. 30 USD + transzfer. Ebből nem lett üzlet.

Este még egy kis medence, vacsora és egy "rossz döntés": másnap buszozás tovább: Kampong Cham felé. Az angol arc, akinél a buszjegyet vettem négy éve tolja itt, kb velem lehet egy idős. Szerinte drágán (24 USD transzferrel) fizettem be az egy napos túrára (Ezt sokat mondta, tulajdonképpen igaza is volt - de túlélem. Azt nem értettem, hogy az mi kis üzletünk előtt ez neki miért volt jó stratégia, de valószínűleg sosem tudom már meg.) Szerinte 10 USD-ből ki lehet hozni - ha valakinek szüksége van rá, név cím a szerkesztőségben ;-). Egyébként használható információkkal is szolgált.

Nem volt gond az elalvással.