2008. április 12., szombat

Deli korut 7

Lake Tekapo

Historic Church (Tortenelmi Templom, 1935)

Igen, itt egy 1935-ben epult templom tortenelmi nevezetesseg. A fotokon valahogy nagyobbnak is latszott, mint a valosagban (bar lehet, hogy ez csak europai meretekhez szokott agyam tevedese volt).

Szep koepulet, az oltar mogott ablak, gyonyoru kilatassal a tora (ami eleg szokatlan egy templom eseteben, de jo otlet.) Mivel bent tilos a fotozas, kintrol igy nezett ki ...

A juhasz kutya

A kornyeken elsosorban birka- es marhatenyesztesbol eltek, elnek az emberek. Nagy legelok, szamos alattal. A termeszetes vizforrasok itt-ott kiegeszulnek csatornakon keresztul szallitott vizzel es ezekkel ontozik a szarazabb honapokban a legeloket (pl. igy nyar vege fele). A tel egyebkent itt a mienkhez hasonlo.

Szoval ilyen helyen a juhaszkutya hasznos allat es a gazdalkodok e szoborral rottak le tiszteletuket.

Mount Cook - ami kimaradt

Kiteroken lett volna 100-150 km. Helikopterrel felvisznek a hegyre (aranyarban). Vegul ugy dontottem, hogy kihagyom. Helyette egy kozeli csucsra vezeto setara szantam ra magam.

St. John Loop Track

A rovidebb ut a to melletti hegy tetejere vitt volna, a hosszabb pedig egy kis kerulovel, a masik oldalrol erte el a csucsot. Ugyan veletlenul, de sikerult a hosszabbikon elindulni es mar nem volt kedvem visszafordulni.

Az ido jo volt, a kilatas szep es a teton kis kavezo fogadott. Egyebkent van ott egy csillagvizsgalo is.

A tura utan folytattam utam.

Merre menjek?

Nelsonba, ahova keddre vissza kellene ernem, ket ut vezet. Az egyik a nyugati part menten, a hegyeken at (reszben ezen jottem delre). A masik a keleti partot erinti. Itt meg nem jartam, de sokak szerint nem olyan szep, mint a masik.

Vegulis a nyugati irany mellett dontottem es igy az Arthur's Passnal keresten - F1-re is jo - szallast.

Nincsenek megjegyzések: