2019. március 4., hétfő

Siem Reap

Siem Reap a város, mely Angkor Wat mellé épült. Turista város.

Idefelé autóval jöttünk, a Poi Pet határon átsétáltunk és a kambodzsai partnerünknél rendelt program részeként elautóztunk Siem Reapbe. Ez reggel 9-16-ig tartott.

A szállodai medencében lemostuk magunkról az út porát, majd a helyi port gyűjtöttük egy városnézés-vacsora kirándulás során.

Reggel idegenvezető és autó jött értünk. Megnéztük Angkor nevezetesebb látnivalóit és kései ebédre a szállodai medence partján kerítettünk sort. Kellemes nap volt. Azonban délután 5 körül még egy program várt ránk: kihajóztunk  a Tonle Sap tóra. A tó, mely nagyobb, mint a Balaton az esős időszakban (április-november) magas vízállású, ilyenkor már jóval alacsonyabb (6 méter körüli különbség).

A tavon egyszer jártam 2006-ban. Nagy a különbség: akkor rengetegen megpróbáltak koldulni (most alig néhányan). A kikötő felé az út gyenge minőségű volt, mellette nagyon szegény falvakkal. Most jó minőségű út, sok épület, kisebb szegénység (több jele van a jólétnek).

A kikötő környékén nagy építkezés: kínai beruházók. Üzletközpont (majd ezen keresztül lehet a kikötőbe jutni)-. Arról nem vagyok meggyőződve, hogy a kínai "segítség" vagy "befektetés" a helyiek életét sokban javítani fogja, de majd meglátjuk.

A tavon kihajóztunk az úszó faluhoz (állítólag kb. 3000 ember él ott). Kicsit jobban el van turistásodva a dolog, mint régen, de azért még érdekes.

A kirándulás, mely titokzatosan került a következő reggelről erre a délutánra (szerintem az idegenvezető optimalizált vmit magának) a tó feletti naplementével ért véget: ez reggel biztos kimaradt volna ;-) .

A helyzet annyiban változott, hogy így reggel egyből Phnom Penhbe indulunk. Az is egy hosszabb autózás lesz, viszont így lesz ott egy kis plusz időnk.

Néhány érdekes fotó e napunkról:

"Tumb rider"

Esküvő (igazi), a pár Angkor Watot használta háttérnek

Helyi látogatók (jól megfér a tradicionális és a mai divat egy ernyő alatt)

Angkor Wat

"Ilyen az élet" - időtlen bölcsessége egy felújított fej tekintetében

Művész inspiratív környezetben (bár inkább a potenciális vevők vonzották ide - valószínűleg)