2019. március 15., péntek

Da Nang és környéke

Da Nang egy tengerparti város. A vasútállomásán jártam, de csak azért, hogy Hoi Anba eljussak. Most itt táboroztunk le és több programot is terveztünk innen.

Az itt töltött pár nap a túránk amolyan állatorvosi lova lett. A vonat késett kb. két órát. A szállás jó volt, az egyik legváltozatosabb reggelivel. A nagyon kedves Customer Service hölgy már az első reggeli során ajánlgatott programokat.

A fiatal utastársunk nagyon a tengerre kívánkozott, így az első, egyébként is kései keléssel kezdődő napunkat a tengerparton töltöttük. Nagyon szép, homokos part, tiszta víz, méteres hullámok és nincs tömeg. A pihenős napnak is ideje volt már.

Kora délután megkóstoltuk a francia baguette-be csomagolt mindenfélét melegszendvics kivitelben. Ez állítólag ősi vietnami kaja - legalábbis a gyarmatosítás óta. Kellemes íz.

Estére, kihasználva a hétvégét (vasárnapról van szó) a Sárkány(os) hidat vettük célba: itt szombat és vasárnap este kilenckor tűz- és vízokádás van. Nem mintha a város nem lenne e nélkül is elég látványos. Számos érdekes, kivilágított épület várja a látogatókat a partokon és nagy nyüzsgés is van. A város Hong Kong és Szingapúr keverékének is látható: ha nem tudnád, hogy merre vagy, nem gondolnál Vietnamra (aminek egyébként az ötödik legnagyobb városa).

A felhajtáshoz emberből is van elég sok.

A közeli Hoi An kötelező történelmi ősi városka, valamikor igen fontos folyami-tengeri kikötő csomópont volt. Aztán más városok lettek azzá.

Hétfőre lefoglaltunk egész napos csoportos túrát a Ba Na Hill-re. Elég ismert uticél itt, nekem ugyan kimaradt annak idején, így jó ötletnek tűnt.

Ba Na hill

A neten is az jött le, hogy egyszerűbb így megoldani. 10+ km a várostól, kabinos felvonó, stb.

A reggeli gyűjtögetés után (szállodákból a utasok) elértünk a völgy állomásra. Szemerkélő eső :-( Hatalmas tömeg :-(

A kis csoportunk szépen sorban állt a kabinos felvonóhoz (ismét jött a síelés - hiánya - érzés). Felérve még több ember és egy eléggé erősen épített és még épülő "Disney Land" (beleértve a kb. 7000 Ft-os belépőt is). Az eső közben ezen a magasságon elállt, később a nap is kisütött. Itt is kb. 1500 m-es szinten lehettünk: szép kilátást sejttettek a közeli hegyek, csak hát az felhők ezt elzárták előlünk.

Golden Bridge felhőben reggel

Golden Bridge kevesebb felhőben délután

Az európai kultúra jelképei (görög és római szobrok, harcosok, angyalok, stb). és stilizált épületek kuszasága.

Kívül-belül :-)

Ba Na Hill a franciák hűsölő helye volt: a régi villák romjai még itt-ott láthatók

Virágok, Buddha szobor és Pagoda. Három szintes zárt játékház (amolyan vidámpark - a belépőben benne van jeligére: azaz sokat lehet sorba állni). Mi csak a bobot próbáltuk ki: 30-40 perc sorbaállás után egy nem túl gyors pályán ereszkedtünk le. A helyi népek alig mertek menni: kapaszkodtak a fékbe, mintha az életük múlna rajta. Pedig fék nélkül sem gyorsult fel nagyon a kis kocsi.

Az indulás (előttem levő kocsi)

A végén felfelé - önarcláb kép

A svédasztalos befizetett ebéd rendben volt, de olyan helyen, mint egy tömegeket kiszolgáló menza. Egyébként rengeteg különböző étterem van és még épül is itt (és épülnek szállodák is, ha valakinek ebből a műfajból több napi adagra lenne szüksége).

Ez a disznó(k) éve

Tulipán - igazi

Volt még virágoskert is, itt-ott fotózkodás (pl: francia királlyal és nejével; király, nem?) és színpadi show műsor akármilyen zenére (jórészt nem helyi "művészekkel").

Francia palota stílus a helyi siklóval

A központi tér - részben befelhősödve

Sun World az attrakció márkaneve, melyről  valamelyik reptéren tűnt fel később, hogy több vietnami város környékén is fenntart hasonló parkokat. Tudom a helyi Disney Landre vágyóknak ajánlani - egyébként szerintem kihagyható.

Francia hangulatú folyosó

Valahogy arra is ráeszméltem, hogy másnap nem este megy a repülőnk, ahogy az még valamikor a tervekben volt, hanem délelőtt. Azaz nincs még egy napunk. Azaz a közeli Hoi An városkára nem marad(t) időnk. Hopp. Az előző napi fürdés helyett lehetett volna (de a "volna" nem sokat használ). Az este még adott lehetőséget Hoi An-ra.

Hoi An

Este ketten csak elindultunk egy taxival a városkába. Hozta a hangulatát és a szépségét is, de a díszletek közé kissé sok szereplő szorult itt is. Hiába a turizmus is nagy léptekkel fejlődik az országban.

Városnézés, street food, kávé, tea, stb. Kellemes pár órát töltöttünk itt. Kár lett volna kihagyni (ha már elszámoltam az időt).

Ha újra kellene tervezni, inkább ide jönnék el egy napra, mint a Ba Na Hill pucc-parádéjába.

Néhány esti kép a városkáról:

Utolsó reggelünkön a reptér következett és Hanoi-ba indultunk.