2019. március 10., vasárnap

Da Lat - a város

Landolás, taxi a hotelből felvesz minket. 18 fok (kint is). A tengerszinttől 1500 méteres magasságon vagyunk este 8 után.

Este kilenc felé érkeztünk a szállásra. Elindultunk élelmet keresni. Úgy tűnt, hogy a város nem az éjszakai életéről lesz híres. Találtunk pár éttermet a közelben, de a konyhák már zárva. Így maradt egy utcai kocsiról áruló hölgy tésztás levese. Ez igazi street food.

Finom volt és másnap sem okozott meglepetést ;-)

A szállásunk egy új hotel. Nagyon szép, diszkrét szobákkal. A reggeli viszont kicsit visszafogottabb az eddigieknél, de túl lehet élni vele a nap első felét.

Minh Chien Hotel, Da Lat

Gyalog indulunk a város közeli nevezetességeit megnézni. Másnapra viszont kell valami megoldás a 10+ km-re levő dolgokhoz. Motorbérlés, autó, ilyesmi.

Dinh III

A valamikori király nyári rezidenciája. Egyszerű stílus, és berendezés. Szép park. Egy látogatást megért.

Kívül és ...

... belül
Crazy House

Az ide vezető utcácskában egy idősebb arc motorral megáll mellettünk és rossz, de rutinos angolsággal elkezdi a "Honnan jöttél ..." beszélgetést. Láthatóan nem véletlenül. Aztán rátér a másnapi program elképzelésünkre. Ajánl idegenvezetést, autót, programot. Mutatja a naplóját, számos utas igen pozitív bejegyzésével (különböző nyelveken). Felkészültnek látszik. Látszik.

Nem vagyok híve ezeknek az ajánlatoknak ... Az utastársaim inkább. Nagyjából körvonalazódik vmi megegyezés. Foglalót akar, de ezért végképp nem vagyok oda. Maradunk az adott szó erejénél. Majd meglátjuk.

Ez egy érdekesebb épület. Fura stílus: mintha Hundertwasser és Gaudi összejött volna egy bolondozásra. Még építik (inkább bővítik) az épületet. Egy pár szoba szállodának néz ki, van benne pár kisebb üzlet és rengeteg át-, keresztül- és felüljáró. A kis udvarok is érdekesek. Az egész épületegyüttes természetközeli designnal készült. Hol ötletesen, hol csak úgy festegetve.

St. Nicholas Cathedral

A sok turistáskodás között egy kis hűvösre és lelki nyugalomra vágyók kiábrándulásának kiváló színtere ez a templom épület: ugyanis zárva tartják (nem felújítás miatt). Bizonyára a hirdetett misékre kinyitják, de így számunkra csak egy épület maradt - kívülről.

Xuan Huong Lake

A tó szép, körbe van építve, de nem sűrűn. Kellemes hangulatot teremt a partjához közel.

Lotteria

A vietnami "McDonalds". Végül egy kóstolóra ide be is ülünk. Nem mondanám, hogy a kedvencem lesz, de egy alkalomra megtette. (Az ígéretes neve ellenére - tapasztalaton kívül - semmit nem lehet itt nyerni).

Dalat Market

A piac, az piac. Kora délután az árusok lendülete is alábbhagy (időnként úgy tűnik, mintha lenne itt is valami sziesztaféle hagyomány). A termékek a környék mezőgazdaságát is jól reprezentálják. Mi egy kis eperrel gazdagodunk, ami olyan mint otthon a magyar áru: finom, de sok közte a kissé "használt" darab.

Az egyik közeli körforgalom

Nem az igazi

Egy kávézóban a vietnami kávéhoz a csészék, rajtuk a fém kávékészítő alkalmatossággal (ami egy szűrő, felette kávé, melyre majd forróvíz kerül, ami lassan átcsepereg a kávén és a csészében végzi sajátos ízű vietnami kávéként) szépen sorakoznak, friss darált kávéval feltöltve.

Rendelek egyet.. Erre a hölgy egy termoszból kitölt egy kis kávét és mikrózni kezdi. Hihetetlen.

Kifelé látom, hogy a szépen felsorakoztatott csészék kaptak vizet és csöpög bennük lefelé a friss kávé. Gondolom majd megy a termoszba. Rajtunk kívül még két vendég volt.

Miért nem lehet frissen felszolgálni?

Vacsora

A kora este egy kis pihenéssel/munkával telt. A szállodához közeli kis étteremben vacsorázunk. Kedves kiszolgálás, helyi ízek.

Hát ez mi?

A várásban az utunkba esett a lenti épület. A vietnami feliratból nem derült ki, hogy ez mi lehet. Megnéztem. A helyi központi igazságügyi palota. Impozáns látvány.