2019. március 7., csütörtök

Ho Chi Minh (Saigon) :-o

Megdöbbentő a különbség.

Bár hét éve épp ellenkező irányban utaztam végig Vietnamon (Hanoiból Saigon felé), a reptértől a városig vezető kb.10 km-t lassan (30+ perc) megtéve megdöbbentő különbség látszik: az út mentén modern üzletek, bevásárló központok, maga az út kidíszítve (a kínai új év, ami itt is új év, díszítései vannak még mindenfelé). A forgalom nagy, de ütemesen zajlik (már este hét felé jár az idő).

A szálloda azon a környéken van, ahol annak idején is laktam (belváros, szinte minden érdekesség elérhető gyalogosan). Nem is nagyon ismerek rá a környékre. A felújítások mellett az építkezések miatti elterelések, lezárások is nehezítik a tisztán látásomat.

A városháza régi épülete az ország zászlajával - mögötte az új világ egy darabja

Ho Chi Minh szobra, amint a jövő felé mutat (vajon ilyesmit képzelt el? - ami persze értelmetlen kérdés, de ...)

A városra két napot terveztünk. Az esti érkezés után a közeli piac környéke és a vacsora fért még a nap végére. Másnap reggel a főbb látnivalókat vesszük sorba: Ben Thanh piac, Városháza, Operaház, Rex Hotel és Caravelle Hotel, Főposta, Notre Dame Katedrális (Saigon).

Az Operaház

Közben persze találkozunk a jelenlegi államvallás szimbólumaival is.

A parti őrség egy szép képen

Erről a plakátról valahogy, a pap és a szerzetes okán tán, de az 1984 (Orwell) jutott eszembe

"Nyakkendőmnek három sarka, büszkén kötöm a nyakamba"

Az valahai déli elnöki palota (ma Újraegyesítés/Függetlenségi Palota) és a Háború Következményei Múzeum következik a programunkba.

Megújult kiállítás egy része a háborús múzeumban

Egy rövid kávészünet a helyi "Starbucksban", amit Highland Caffee néven ismernek és szintén sokat változott hét év alatt: eltűntek az ételek és maradt az italok és desszertek kínálata.

Szép látvány

Ezt követően a Jade Császár Pagoda következett: erről írják, hogy Buddhista, Taoista és minden mást is. Számomra is új élmény volt, de a mibenlétével kapcsolatban a látogatásom nem hozott tisztánlátást. A Wikipédia sem túl bő szavú.

Jade Emperor Pagoda - kívül és ...

... belül ...

... és újra kint.

Innen egy bátor húzással helyi buszjárattal indultunk a Skydeck felé egy kis kilátásért.

Buszon

A busz előtt és ...

... szemben.

Az épületbe beköltözött Heineken múzeum együtt látogatható (némi pluszért) a kilátóval. Nem hagyhattuk ki.

A regisztráció (ment self-care jelleggel), de a stáb nagyon manuálisan próbálkozott.

A kilátás

Maga az épület (az az izé ott fent egy heliport)

A vacsora alatt rájöttünk, hogy a tervezett programunkon gyakorlatilag túl vagyunk. Így másnapra az az ötletünk támadt, hogy korán elindulunk a reptérre, de a Cu Chi alagutak felé teszünk egy kitérőt.

A vacsora után még az éjszakai élet felé is elbandukoltunk: ismét kissé meglepő módon a thai lazasághoz közeli nyüzsgés fogadott minket: vajon Ho Chi Minh apó milyen képet vágna egy ilyen esti séta során?