2012. április 7., szombat

Hanoi 2.

Hanoiban mar csak egy ejszakam volt (Ha Long utan) es egy par oram Mai Chau kirandulas es a 23:00 orai vonatindulas kozott.

Ha Longbol egy kis buszba zsufolodva ertunk vissza Hanoiba. Sorban szalltak ki az arcok a szallodaknal. Amire raeszmeltem, h nulladiknak kiszallhattam volna kb. 200 m-re a szallodamtol, mar a belvarosi kozlekedesi dzsungelben araszoltunk egy kort. Vegul az idegenvezeto, aki pontosan (!) felirta a szalloda nevet, cimet is kiszallt es az angolul nem tudo soforrel kettesben megerkeztunk a hasonlo nevu utca 32-hoz. Nagy nehezen megertette, h mi a problema, bar a megoldasrol (cimrol) nem sok fogalma volt. Az "Opera" szot megertve es egy kis mutogatassal eljutottunk a szalloda +200 m tavolsagra. Kiszalltam, mert meg negyed ora onnan a szalloda az egyiranyu utcak miatt. Hat ezert az attrakcioert kar volt egy egyebkent jo kirandulas utan.

Az este internetezessel telt (fotok, blog, munka, stb.). Mar ketszer felajanlottak vacsorat a szallodaban, de addigra en mindketszer vacsoraztam. Ma is megtettek es el is fogadtam.

En ugy ertettem, h ez a szallodaban dolgozo csalad meghivasa, de majd reggel kiderul. A kaja rizs, halleves ananasszal, zoldsegek, sult mogyoro. Egyikuk beszel kicsit angolul. Azonban a tobbiek is kedvesen ajanlgatjak a falatokat ... (Kiderult, tenyleg meghivas volt.)

A mai chau-i kirandulas lefoglalasakor megegyeztem a fonokkel a szallodaban, h a vonat elott meg tudok itt furodni, sot itt fogom a holmim nagyobb reszet is hagyni.

Igy is tortent. A buszozas kb. 4-4 ora volt (oda, vissza). Egy amerikai gyerek gyujt be minket, o a napi idegenvezetonk. Egy kicsit tobbet mesel, mint a helyiek szoktak, ami nem art.

Utzkozben Hanoi egy uj varosreszet is latjuk a buszbol. A helyiek allitolag "Hanoi 2" beceneven emlegetik. Itt mar a magas hazak, az aruhazak, tarsashazak, irodahazak, stb. dominalnak. Az utcankon itt-ott meg latni a regi eletmod nyomait, de ez mar egy uj vilag. Bar a kodtol nem latjuk a tetejet, de itt van Del-kelet Azsia masodik legmagasabb epulete (egy irodahaz) is.

Este 7 utan ertunk vissza Hanoiba. Vacsora a szallodatol nem messze, furdes, csomagolas, internet es taxi az allomasra.

Meg kell emlitenem a szallasom nevet, mert szallodanak ugyan nem kulonleges, de az ott dolgozok kedvessege okan ennyi reklamot megerdemelnek: Hotel Ideal (32 Ly Thai To, Hanoi).

Talan nem art megemliteni, h vannak meg lehetosegek itt, amik kimaradtak Hanoiban es kornyeken: par muzeum belulrol (Etnografiai, Katonai, Ho Chi Minh), egy borton. Lemaradt egy 3-4 napos tura a hegyekbe, Sapa-ba. Ezek majd legkozelebb ...