2008. március 18., kedd

Turista, mondd ... 2

Motto: "Turista, mondd, mit tehetsz?; Orulj neki, hogy itt lehetsz!"
Virusok es fotok - Valahol & Singapur

Valahol, talan Ubudban, virus koltozott a fenykepezogepben levo kartyara. Kicsit furcsa volt, hogy a "DCIM" allomany mellett van meg egy file, de tultettem magam rajta (azaz nem foglalkoztam vele). Mindez akkor tunt fel, amikor fotokat masoltam a blogra.

A kovetkezo internet kavezo, ahol a fenykepezogepet osszekapcsoltam a PC-vel, jobban felszerelt hely volt, talan Jogja-ban, ugyhogy a virusirto feldobta egy ablakban a titokzatos ismeretlen file-t es - egyetertesemmel le is irtotta - aztan a "DCIM" kovetkezett. Ezt letorolni nem tartottam jo otletnek, de nemi kuzdelem utan (vagy nincs hozzaferes vagy irtas) irtottam. Nem is maradt semmi. Az egyetlen biztato dolog - nemi ijedtseg utan - az volt, hogy a fenykepezogepen latszottak a kepek. A PC-n semmi, kartyaolvasoval helyzet ugyanaz. Mar majdnem WOM (Write Only Memory, Csak Irhato Memoria). Utazasom eleje ota az osszes foto (nesze neked 2Giga). Kartyacsere. Majd kitalalok valamit. Szerviz? Bolt? Nem tunt jo otletnek. Esetleg "segitenek" - pedig mar van eleg problemam.

Fujifilm - Photos to CD, Develop Digital Photos, stb. Orchard Rd., Szingapur. Talan. Kedves holgy. Angol OK. Elmondom. Erti. Tenyleg.

Windows nem lat semmit. Ellenben az o software-uk latja. Kiiratnam a pendrive-omra. Ilyen szolgaltatas nincs. CD-re lehet. Maradnek a pendrive-nal. OK, 3 CD-nyi mennyiseg, 3 CD iras ara (kb. 3*1500 Ft). OK? Kedvesen, de uzlet az uzlet. Persze megcsinaltattam.

Laundry (Mosoda) - Singapur

Mosni kellene. Ausztraliaban a mosoda (penzbedobos) szaritoval jo megoldas volt. Balin ez - munkaero felszivo - szolgaltatas, de olcso (Kb mint a penzbedobos). Ez egyebkent igaz Thaifoldre is.

Szingapurban nem lattam penzbedobost. A munkaero itt nem olcso, igy a mosoda sem lehet az, bar ilyet sem vettem eszre.

A szallodai recepcio nem tud gyors megoldast, 3 nap - nekem nem fer bele, mivel addigra elutazom es draga is.

Hm ... Elindulok a - Thaifold elott szukseges - minimum mosandoval. Sehol semmi. Backpackers Hotel (Hatizsakos Szalloda). Hatha tudnak valami megoldast, ti. a hatizsakos turistak maguk mosnak (altalaban penzbedobossal). Recepcio, kerdezem, erti: "in basement" (az alagsorban). Eloszor nem is fogom fel. Lemegyek. Mosogep, szarito. A mosopor kirakva. Egy ora mulva minden tiszta.

A vicc, hogy ez a hely ugyanahhoz a lanchoz tartozott, mint a szalloda, ahol en laktam.

Laundry (Mosoda) - Hong Kong/Shanghai

Miutan Pattayan mindent kimosattam, Shanghai elso 2 napjaig jol alltam tiszta ruhaval. Igy az, hogy Hong Kongban nem volt mosoda (onkiszolgalo), nem nagyon razott meg.

A helyzet Shanghaiban sem javult. Onkiszolgalo sehol, a szallodaban aranyarban mosnak. A kornyeken van par mosoda, ami egy-ket nap alatt kimosna, de a szemelyzet nem beszel angolul. Meg benezek ket utbaeso hatizsakos szallasra, de ott nincs szarito, teregetni pedig nincs hova.

Marad az egyik mosoda, ezust arban, masnapra - az Aucklandig szukseges mennyisegre.

Kapirgalas - Hong Kong

WiFi hozzaferes szabadon nem volt. A rengeteg hotspot, mind vedett. Veszek egy 24 oras kartyat, valahogy fel kell kuldeni a megirt szovegeket a blogra. Kb. 500 Ft. Kapirgalos felhasznalo azonosito, jelszo. Korommel nem nagyon mozdul. Epp keznel egy erme. Mozdul. Kaparom lelkesen.

"Nem nyert!" - lejott az azonosito is. Ki sem lehet silabizalni.

Veszek egy ujabb (sors)jegyet. Hatarozottan, de ovatosabban kaparok - korommel. "Nyert!"

Higenia - Jakarta repter

Leszallas utan a ferfi WC-ben. Piszoarok, olyan hosszabb fajtak, a viz csordogal fentrol. Az ember nez elore, a semmibe. A periferialis latas persze mukodik. Mellettem allo benyul a piszoarba, majd a peniszehez, majd az egeszet megismetli, tavozik. Kisse odebb ugyanez.

A masodik pofaval egyszerre erunk a mosdokhoz. Utkozben akkuratusan leveszi a szemuveget, elteszi oltonye zsebebe, majd kezet kisse bevizezve a hajat igazgatja - aztan tavozik.

Meg jo, hogy nem nekem lesz vele targyalasom.
Spitting (to spit - kopni)

Regebben a pekingi olimpiaval kapcsolatban olvastam, hogy a szervezok egyik problemaja, hogy mikent szoktassak le a helyieket a kopkodesrol.

Szingapurban es Hong Kongban tobb helyen tiltasok vannak, sokszor a szemetelesre vonatkozo - nem csekely - buntetesi tetelek kilatasba helyezesevel. Nem mondom, hogy senki nem kop, de nem jellemzo.

Shanghai mas. Itt ritkabbak az angol feliratok, de itt is volt tobb tiltas a kopkodesre vonatkozoan - kevesebb sikerrel. Par itt toltott nap utan, amikor hallod az anyaggyujtes kohecselo-morgo hangjat, keszulsz a menekulesre. Aztan jon a kiloves. Nemelyeknek remlik, hogy ez nem tamogatott, igy peldaul etteremben kimegy valahova ... Az utcan viszont nincs gatlas.

A metron tilos. Megis ott jartam meg. Igaz, meg a repterrol jovet. Letettem a hatizsakokat a szerelvenyben - a hely tisztanak latszott.

Szedelozkodom, nagy a hatamra, kicsi elore, jobb kezzel alulrol megtamasztva - es ekkor valami furcsa sikamlos anyag az ujjamon...

Szoval nehez dolguk lesz az olimpia szervezoinek.

1 megjegyzés:

Névtelen írta...

Finom leirasok. Meg vagyok elegedve. Kosz es tovabbi jo utat!
PANKy