TurboJET es par masik ceg is jarat kompokat Hong Kong es Makao kozott. Menetido nagyjabol egy ora. A kompok ket szintesek, repuloszeruen berendezve. Egyebkent katamaranok, az ut viszonylag sima - nem volt vihar. Negyedorankent indulas, ha sok az utas, surubben.
Makaoban jobban megmaradtak a gyarmati kor emlekei, mint Hong Kongban. Itt a portugalok "vendegeskedtek", amig vissza nem adtak a teruletet Kinanak (1999-ben). Ugyhogy a kinai es az angol mellett itt rengeteg a portugal felirat is.
Ez a varos is tobb szigetbol all. A szigeteket kecses hosszu hidak kotik ossze, melyek itt-ott magasabbak annak erdekeben, hogy a kikotobe az oceanjaro hajok is be tudjanak jutni.
Tele van kaszinokkal - ez a legfobb beveteli forras. En most kihagytam. Egyebkent van minden kaszinohoz szalloda, uzletek, etteremek, de valahogy megis visszafogottabbnak tunik, mint Hong Kong. A kepen a varos erodjenek egyik agyuja, eppen az egyik kaszinora nezve ...
A levego itt is eleg paras volt, igy a Macao Towerbol a fotokon nem latszik a gyonyoru kilatas. Annak, aki a 233 meter magas kilatorol epp bundzsi dzsumpingolt, ez biztos nem jelentett gondot.
Varosnezes egy hosszabb setaban kimerult. A belvarosban egy halom iskolas todult az utcara (talan tanitas utan) majd a helyi etkezdekbe. Hat ezen en is felbatorodtam es az egyik "bevalt" helyen megebedeltem. Finom volt.
A Formula-3 Grand Prix mar tobb, mint 50 eves. Ez meger egy muzeumot. Van nehany tortenelmi koru gep. Kicsi, de szep.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése