2008. március 30., vasárnap

Auckland

Regen, 15 eve mar voltam Uj-Zelandon, pontosabban az eszaki szigeten. Ez az oka, hogy - ugyan nemi gondolkodas utan - ugy dontottem, hogy idom jo reszet a deli szigeten toltom.
Azonban igyekeztem az Aucklandban toltott ket napot is kihasznalni.

Tulajdonkeppen negy meghatarozo emlekem van a 15 evvel ezelotti, eszaki szigeti latogatasombol: Auckland Muzeum (ez volt az elso olyan muzeum, amibol ugy jottem ki, hogy ide szivesen visszajonnek), Rotorua (post-vulkanikus jelensegek), Black Water Rafting (barlangi vizitura - itt: traktorgumival), Kiwi haz (itt: a kiwi egy ejszaka eber futo madar).

Az utobbi haromrol mondtam le a deli sziget kedveert.



Auckland Muzeum

A muzeumba visszatertem es nem bantam meg. Ami kulonoset erdekes, az a maori (uj-zelandi oslakosok) es a tagabb foldrajzi kornyezet (polinezia, mikronezia, melanezia) tortenetenek, elovilaganak bemutatasa.







A kiallitas kiegeszult az elmult evekben es egy maori kulturalis program is megtekintheto.


Mint a fotobol sejtheto, megtekintettem.




















TV Torony


A varos uj attrakcioja. Nagyon szep a kilatas fentrol.
Lathato nehany krater formaju magaslat, melyek valaha a szigetet formalo vulkanok nyomai.


Szamos kikoto is van az oblokkel szabdalt partok menten.


Maga a varos nem nagy, a belvarosa egy delutan korbejarhato, de megvan benne minden.


Hangulata hasonlit az ausztral varosokehoz, de ezt nehogy egy uj-zelandinak elmondd!

Nincsenek megjegyzések: