2022. február 28., hétfő

Elintézve


Az elmúlt napokban sok minden történt.  Nem velem.  Blogot sem volt sok kedvem írni, de végül csak jön itt egy kis összefoglaló.

A lakcímbejelentés megtörtént, állítólag 3 óra kellett hozzá. Csütörtökön megtudtam, hogy a helyi jogsikat (külön van a motor és külön az autó) is meg lehet még hosszabbítani (nem kell újra kezdeni az egész eljárást és sanszos, hogy legalább 5 évre megadják). Időpontot március 14-re kaptam. Addig kellene a lakcím igazolást (ez egy újabb eljárás), orvosi papírt intézni és egy on-line közlekedési kurzust elvégezni. 

Egyebekben a hétköznapok követik egymást, amit csak a történelmi események szürkítenek egyre inkább. A thai média is foglalkozik az eseményekkel, az ott ragadt 200+ állampolgáruk kimenekítésével. Az itt élő külföldiek - beleértve az oroszokat is -, aggódnak a fejlemények és a lehetséges kimenetelek miatt. A kezdeményező pártján még nem hallottam senkit megnyilvánulni.

Közben elkezdtem a konditermet is használni. Nincs ott sem nagy tömeg. Viszont az első alkalom után lett rendes izomláz.



Kilátás a konditerem (9. emeleti) teraszáról (a) a tenger felé, (b) a város felé

A teraszról bal oldalon látszó épület egy tipikus nagy buszos csoportok által használt, most teljesen bezárt (elkerített) szálloda. Szemben a tenger, balra Pattaya központja felé tartó út.

A medence körül találtam pár érdekes növényt:


Hymenocallis littoralis (magyar nevet nem találtam a neten, gyógyszernövény - ennyi derült ki)
angolul: beach spider lily


Hm ...

A "Kis Növényhatározó" sosem volt a barátom (középiskolai biológia), a Google photo search inkább (legalábbis mostanában). A fenti képre viszont a "plant pathology" (növénybetegségek) oldalt dobta fel - szinte magában. Szerintem ez a növény jól néz ki, érdekesek a színátmentek és nem tűnt betegnek. Lehet, hogy sosem tudjuk meg, hogy mi is ez.

A szombat egyik érdekessége a lengyel barátom golf drive gyakorlása lett: egy thai kollégának vette rá, hogy tanuljon meg golfozni. Én csak elmentem velük a "drive"-nak nevezett gyakorló helyre. A feladat egyszerű (viccesen): egy arra felettébb alkalmatlan valamivel el kell egy műfűbe ejtett golflabdát ütni jó messzire (100+ méterre). Ha ez véletlenül sikerül, akkor már csak két feladat marad: mindezt célzottan és egymás után sokszor pontosan megcsinálni. 

Én életemben egyszer próbáltam, akkor is eléggé sok kétségem volt, hogy mennyire kell nekem ahhoz megöregednem, hogy ennek értelmét lássam? Egyelőre nem öregedtem meg eléggé. De legalább erről sikerült most is meggyőződni. 

Az este whishkizéssel (is) telt. Aztán másnap estére kiderült, hogy a thai kolléga pozitív lett (ez nem a golf teljesítménye, hanem a covid tesztje). Bár rám ez nem hiszem, hogy veszélyt jelentene, de a társaságunk többi tagjára nézve kérdés, hogy 1-2 nap múlva hogy érzik majd magukat. 

Egyébként felszökött az itteni napi országos esetszám 20.000 fölé (sosem volt még ennyi - kb 70 millió lakosra). Pattaya környéke 90+%-ban immunizált, már a 10 év körüli korosztályt is oltják. Szóval nagy aggodalom még nincs.

Befejezésül egy tengerparti kép:


Legyen szebb napunk!

Nincsenek megjegyzések: