2022. február 16., szerda

Minden relatív

 

Nem mondanám, hogy a kubai "mañana" ("majd hamarosan") mentalitás olyan átütő lenne itt, mint Kubában. de azért az idő itt is relatív természetű.

A recepción tüsténkedő és angolul elég magabiztos arc szerint 10 óra (hours) a PCR teszt eredmény. Persze nekem ez folyó időként tudatosult (nem is gondolkodtam rajta sokat) és csak a szobába 7-re ígért, de 8 körül érkezett reggeli elfogyasztása közben eszméltem, hogy ez itt valószínűleg délelőtt 10 órát jelölt. Most 11 is elmúlt, eredmény még sehol. 

Általában nem jó negatívnak lenni. Én sem panaszkodom, tudtam, hogy mit vállalok, amikor beneveztem erre az utazásra. Azonban most szeretném, ha negatív lehetnék (legalábbis a PCR teszt eredményét nézve): az lenne a jel a szabad mozgásra :-) Ez is csak ilyen relatív dolog, hogy most épp a negatív lenne a pozitív. Máskor meg nem. Szóval az ilyen ítélet típusú dolgok is eléggé relatívak, bár éppen akkor ezt nem akarjuk tudomásul venni. 

Mindenesetre itt a megfelelő szóhasználat az "undetected" (nem kimutatott). Bár ez a pozitív eredmény, érkezése kicsit kései volt. 17:00 körül érkezett. Hogy addig mi történt azt nem lehet tudni: a papír szerint technikailag az eredmény már éjfél előtt előállt. Hogy miért nem ért ide, az örök titok marad.

A mai harmadik relatív élmény maga Pattaya. Elég szörnyű volt azt látni, amikor 2020-ban a lezárások idején a város, különösen a korábban turisták megszállta belváros, kihalt. A máskor forgalmas, nyüzsgő utcák néptelenek, az üzletek zártak voltak. Ma már jobb a helyzet: visszatért az élet az üzletek és vendéglátás kb. 60%-ba. 


Az élet nyomai és ...

Az utcán a helyiek mellett a Pattayán élő, jellemzően európai nyugdíjasok tartoznak a túlreprezentált csoportba. Fiatalabb idegenek alig-alig: legalábbis a régi időkhöz képest. Mivel az éttermeken kívül az éjszakai szórakoztatás még be van zárva, elég sok hely kihalt (ha valaki szállodát, bárt, stb. akarna venni, lehet, hogy ez a jó időpont errefelé ;-) )



... az utca túloldalán az üres üzletsor


A valamikor este zsúfolt, most gyakorlatilag kihalt éjszakai szórakozó negyed


A tengerparton még megvannak a kínai újévi díszítések és egy kis élet is

A séta mellett meg is vacsoráztam, aztán megírtam ezt a posztot és most engedek az egész napos álmosságomnak. 

Nincsenek megjegyzések: