2022. február 20., vasárnap

Ötödik nap


A reggel egy futással kezdődött. Lehet, hogy melegebb és/vagy párásabb volt az idő, de kimerítőbbnek éreztem, mint az elsőt. Persze azért jól esett. 

Reggeli, olvasgatás.

Az ötödik nap a 2. PCR teszt ideje. Eredmény persze majd másnap ....

Megkérdeztem, hogy mikor akarják a teszthez a mintavételt csinálni: "Amikor Önnek megfelel, de utána nem hagyhatja el a szállodát." Bevallom, vártam ezt a megközelítést, de reméltem, hogy nem így lesz. Két napja a liftben egy "Day 5" arccal váltottam pár szót. Ő éppen a városból jött, tett a rá vonatkozó kijárási tiltásra. 

Igazából a szállodában szerintem a személyzetet nem igazán érdekli, hogy hova megyünk (vagy nem), de ezt mégsem mondhatják így meg közvetlenül. Aztán meg ott van az az applikáció a telefonon. A fene se tudja, mit néznek vagy sem. (Ahogy van olyan ország Európában, ahol a pozitív PCR teszt karanténnal jár - de hogy ki mit ellenőriz, azt nem igazán tudni, csak sejteni.)

Mindenesetre kávézni indultam és útközben egy láb-hát masszázsra is beneveztem. Ez a repülőút és a két futás után felettébb jól esett. 

A kávé, amióta itt vagyok először, a Starbucksban ért. Az általam ismert legrégebbi Starbucks bezárt (persze maradt elég másik).  Egy kis vásárlás: reggeli a lakásba.

Tulajdonképpen minden helyre (bolt, étterem, szolgáltatás, szálloda, akármi) úgy lehet(ne) csak bemenni, hogy az ember:

  • megméri a testhőmérsékletét,
  • fertőtleníti a kezét (néhol lábbal adagolható fertőtlenítővel),
  • beírja magát (név, telefonszám) a füzetbe (Ez kiváltható lenne QR kód szkenneléssel, de ehhez egy másik programmal kellene szkennelni. Két éve volt ilyenem, de az a regisztrációm már nincs meg és nem is biztos, h ez ugyanaz.)

Mindehhez minden "belépési ponton" a megfelelő eszközök ott várnak. A használatukkal kapcsolatban vegyesek a tapasztalataim. Alapvetően "becsületkassza" jelleggel mennek, "a szocializmus stílusában". Más a helyzet, ha az önbecsülését ebből a műsorszámból nyerő biztonsági őr (vagy más segítő, támogató, stb. személyzet) is jelen van. Ő komolya(bba)n veszi: ebből nyeri az önbecsülését. Persze azért a rendszer így bőven élhető. Munka(hely) teremtő.

A telepített eszközpark

Olvasom a helyi angol nyelvű hírportált is időnként. Ebből lehet tudni, hogy mi folyik körülöttem. Felmerült a kérdés, hogy a maszk kötelező-e kültéren. Hm ... Maga a közegészségügyi miniszter nyilatkozta (2022. február 4.), hogy nem ismer olyan törvényt, ami alapján kötelező lenne. A meglepett publikum ezután értetlenkedni kezdett, hogy miként büntethetik a "maszktalanságot" közterületen. Erre a reakció az (is) volt, hogy a józan ész alapján kell hordani :-O 

A teszt is megvolt a városból visszatérve. A budapesti Neumann Lab (itt készültek a PCR tesztjeim indulás előtt) mindenféle evés-ivást tiltott a mintavétel előtti órákban. Itt erről senki semmit nem mondott vagy kérdezett. Levették a mintát és kész. Pedig bizonyára a vírustenyészet (ha van éppen) mennyiségét befolyásolják ezek a dolgok is. 

A délután olvasással, pár hívással telt, no meg ennek a posztnak is össze kellett állni.

Most már csak a második negatív eredmény kell ;-) 


Nincsenek megjegyzések: