2017. március 19., vasárnap

Franz Josef gleccser és Shanty Town


Reggel sem lettünk sem okosabbak, sem gazdagabbak. Maradtunk a trekkingnél a gleccser végéhez. Felmenni gyalog erre sem lehet ugyanazon okból. 

Franz Josef gleccser trekking 

Mivel én a Fox gleccseren már jártam, a Franz Josef mellett döntöttünk. A parkolótól az út a valamikori gleccser helyén vezet felfelé a jelenlegi végéhez, mely egyre feljebb húzódik (felmelegedés). Maga a gleccser 2-6 méter/nap sebességgel halad lefelé. A végét csak kb. 500 méterre lehet megközelíteni. Így is nagyon monumentális látvány. 

Shanty Town 

Egykori aranyláz helyszíne, egy skanzen, amit lassan fejlesztenek. Jórészt a XIX. századi életviszonyokat lehet megismerni itt. Kicsit "vadnyugati" stílus, de azért új-zélandi. 

A zárásig el is voltunk itt. 

A vacsora Greymouthban ért minket. Azt sejtettem, hogy a leendő szállásunk körül nem lesz túl sok étkezési lehetőség, ezért döntöttünk a korábbi városi megálló mellett. Nagyon finom és óriási adag gombakrém levest ettünk és egy kis spenótos quiche-t.

A szállás Punakaiki tengerpartján volt. Kár, hogy későn értünk oda, mivel a tenger is szép látvány lehetett nappal. Az estét mosásra szántam (volt mosó- és szárítógép) és egy kis vörösborral merítettem bátorságot a feladathoz. 

Nincsenek megjegyzések: