2017. március 7., kedd

Auckland


Három tervem volt erre az egy napra, amit itt töltök. Mivel kilenc éve voltam már itt, olyasmit kerestem, ami akkor kimaradt. 

Mount Eden 

A számos vulkáni kürtő egyike, a város körüli legmagasabb pont, szép kilátással. 


A szállástól csak 4 km, kellemes séta kicsit hegynek fel. A kilátás tényleg nagyon szép a teljes környékre, amolyan körpanoráma: minden felé víz, kisebb vulkánok nyomai és a város rengeteg zölddel - kivéve a belvárost. 


Auckland Art Gallery 

Erre az egyik turista kiadványban találtam rá és kíváncsi voltam mit mutatnak meg itt. A belépés ingyenes (kivéve időszaki kiállításokat). 

Bár semmi különös nem volt, érdekes kiállítások voltak kortárs helyi művészek, régi fotók és festmények. 

A harmadik a Tengerészeti Múzeum lett volna, de az idő elment és az ebéd (stílszerűen hamburger combo) után már nem lett volna értelme bemenni alig egy órára). 

Közben a nap kisütött így a tegnap esti Wynyard környékén napozok kicsit, fotó a városról. 



A Queen Street és környéke lett a cél később. A nézelődés jó alkalom volt pénzváltásra is. Az árfolyamok általában 4,5 %-kal tértek el a közepétől :-( A legjobb 2,4% volt. A "Best Rate" helyen, nem volt kivéve árfolyam, de 7%-kal nyitott az arc; mondom neki, hogy az utcán lejjebb volt 2 % körül. Erre beüti a gépébe ezt az árfolyamot és ezen vált. Így végül tényleg ő a "Best Rate" - legalábbis nekem. 

Találok még egy "Warehouse" nevű mindent olcsón boltot és néhány hasznos dolgot itt igen olcsón lehet venni: csoki, póló, sport ruházat. 



Nincsenek megjegyzések: