2012. március 23., péntek

Pattaya 2.


10 eve ebbe a Starbucksba jartunk kavezni (A bangkoki "meglatni es megszeretni" utan). Mindig jol esik ide visszajonni. Kavezas kozben irod a blogot (ez negy eve lett a szokasom), elgondolkozol ...

Mar harom napja, h eljottem a meditacios kozpontbol. Mintha egy masik vilag lenne, pedig alig 3 km a mostani szallasomtol. Az elmult napokban leginkabb visszazokkentem a szokasos hetkoznapokba. Ebben segitsegemre volt tobb, mint 100 email, hirek, F1, vasarlas, a baratom cegenek meg egy fax-masolo-printert is vettunk kello piackutatas utan.

Persze jutott ido pihenesre is. Miutan a lakasban elerheto 60-70 csatornabol egy sem adta az F1-et, a szombati idomerot csak az F1.com adatai alapjan kovettem, de a futamot egy barban sorozgetve neztem vegig. A kovetkezot pedig a helyszinen fogom.

Reggelente megyunk tobben egy orat kerekparozni, nyugodt tempoban. Bar reggel felhos volt, megis sutott rank a nap, mikozben csepergett az eso - a tenger felett pedig szivarvany. Ma mar elszakadtam a szamitogeptol is es voltam a medencenel.

A szamitogeprol, amit a lakasban hasznalok is ejtenem kell nehany szot. iMacBook - vagy vmi ilyesmi. Szenvedes. Tudom, h nincs ettol jobb, mar itt is halottam, de nekem szenvedes. Olyan, mint amerikaban az utjelzesek: annyira egyszeruek, h intelligens modon allandoan osszezavarodsz, mert probalod megerteni - pedig csak balga modon kovetni kell(ene) oket. Hat meg majd probalkozom, de egyelore az irodai PC egy megvaltas.

Lassan ismet jon a turista uzemmod. Holnaputan reggel indulok Kuala Lumpurba. Most ugy erzem, h keves az ido, amit itt toltok Pattayan - szivesen maradnek meg egy hetet. Meg fotokat sem csinaltam - olyan ismeros itt mar minden. Talan majd holnap.

A baratom cegenel az angol es lengyel mellett az orosz is "hivatalos" nyelv, igy veluk toltve az idot, azt is gyakorolhatom - legalabb egyszerubb gondolatok megerteseig eljutok idonkent.

Kell par szot ejtenem az emberek reakciojarol a meditacio kapcsan. A thai-ok erdeklodessel fordultak a tema fele, kivacsiak voltak es vmi fele elismeres is kierezheto volt szavaikbol. Az europaiak kozott is volt oszinten erdeklodo, de nehanyan erezhetoen nem tudtak a temaval mit kezdeni - ez lejott abbol, h csk egyet kedeztek vagy nem is erdeklodtek v szoltak hozza a temahoz.

Az utobbi napokban voltunk mar ketszer thai masszazson es talan meg kellene egy az elutazas elott.

Tegnap mar eszembe jutott, h folytatni kellene a meditacios gyakorlatokat is, de eddig nem szantam ra idot es magamat sem. Talan holnap ...

A sok "talan holnap" igen suru utolso napot hozott: a reggeli kerekparozas utan megreggeliztem, majd ismet nyeregre ultem es elmentem fotozni (meditacois centrum, part), buszjegy vasarlas masnapra, futas a 17-re, mosas, medence, teregetes es ujabb fotos kiruccanas a varosba egy masszazzsal a vegen (eddig ez esett legjobban). Este meg email-k, vacsora lengyelekkel, csomagolas, kesei elalvas.

Kell meg irnom a borokrol. Gondoltam egyik nap, h veszek par uveg rendes vorosbort. Bementem egy szupermarketbe, olyan kozepes meretube a varosban. Meglepo modon hatalmas valasztekban voltak borok europai, ausztraliai (Lindeman es Rosemont is, melyek shiraz borai a kedvenceim), del-afrikai, del-amerikai (Castello del Diablo is, amit kint is ittam es otthon is kaphato nehany boruk) pinceszetekbol - kb ketszeres aron, mint otthon.

E post vegen meg kell emlitenem meg 'blick' baratom kuzdelmet a Metro ujsag urrepulesi kezdemenyezeseben. Kuzd, h O legyen a legeselyesebb magyar. Azert jon ez ide, mert egy utazasi blogban vegulis lehet tamogatni mas utazok almait. Ha esetleg Te is tamogatnad, akkor a linken szavazhatsz ra (aprilis elejeig akar minden nap egyszer - nincs semmi trukkos regisztracio, adatgyujtes stb.). Ha megteszed, megkoszonom! http://metroinspace.com/hu/view/cq2a

Pattaya fejlodik nagyon, de azert megvan a regi hangulat is. Egyre tobb ember, rengeteg kondot (panel stilusu hatalmas epuletek kisebb-nagyobb lakasokkal, mar kb 6mFt-tol) epitenek. Mindenhol orosz feliratok. A varosban nyuzsges, a medenceknel nyugalom. Sokan itt elik nyugdijas napjaikat Europabol. Hm ...

Most meg en is szivesen maradtam volna meg egy hetet.

Nincsenek megjegyzések: