Időben landoltunk. Az útlevél ellenőrzést fehér arab ruhába öltözött urak végezték a kommunista hatóságokat idéző stílusban és gyorsasággal. A csomagok ferihegyi tempóban, de azért megérkeztek.
Rövid taxi a szállásig. Az úton valami nagyon furcsa volt, lassan eszméltem, h a sofőr a "helyén" ül és a jó oldalon vezet. Egyébként a közlekedés szervezése nagyon angol mintára történik, mint másnap kiderült (jegyek, metró, feliratok, hangos tájékoztatás, stb.)
Reggel elindulunk a városba. Kis sétával - építkezések mellett elhaladva - eljutunk a közeli metró állomásra. Kb. 1600 forintnyi pénzből van napijegy. Az első cél a Burj Khalifa.
A metrón átszállas után még pár állomás és egy gyalogos felüljárón találjuk magunkat. Kb 700-800 m séta és az épület tövében lévő bevásárlóközpontba érünk (Dubai Mall). A felüljáróból építkezések látszanak, bővítik a mallt, pedig már így is elég nagy.
Az építkezésen dolgozók zöld mellényt, nadrágot és sisakot viselnek. Mintha millió kis hangya szorgoskodna.
A szobor mögött a gyalogos felüljáró
A metró emelt pályán (beton lábakon) halad a külső részeken és csak a régebbi városrészen bújik a föld alá. Így sokat látni a városból. Mindenfelé hatalmas épületek: irodák, szállodák, appartmanházak. Itt-ott kétszintes kertvárosi jellegű épületekből álló lakónegyedek törik meg a több kilométeres felhőkarcolók sorát. Ezek körül pedig üzletek minden mennyiségben. Ha van egy kis hézag, ott vagy homokos terület vár jobb sorsára vagy parkoló vagy építkezések folynak. A metró mentén kétszer hat sávos út halad, rajta ütemes forgalom. Rengeteg felüljáró vagy aluljáró és kapcsolódó parkolóházak.
A háttérben balra a sípálya épülete
A metrón gold és pink illetve kék részek a - nagyjából a budapesti négyeshez hasonló - kocsin belül: rendre első osztály (külön pénzért), hölgyek és gyerekek illetve a többi utas részére. Utas van bőven, kapaszkodó eszközök kevesebben. Az utasok nagyon diverzifikáltak. Arab gúnyás urak és hölgyek alig láthatók. Ázsia és Európa más nemzetei viszont igen. A metrón se vezető, se vezetőfülke. Az ajtóban azonban vmi titokzatos oknál fogva - minden vonatkozó jelzés, felirat ellenére a ki- és beszállás egyszerre történik és nem egymás után sorban. Hm ...
A Burj Khalifa alul ...
A mallban reggel 9 körül még szinte minden zárva. Veszünk vmi reggelit, váltunk pénzt és némi bolyongás után (nem könnyű kijutni az épületből) kiülünk reggelizni a szökőkút partjára. Az idő kellemes meleg, enyhe szellő és napsütés, felhő sehol.
... és felül
Maga a Burj Khalifa jelenleg a világ legmagasabb épülete (828 m). Körülötte park, szökőkút, a Dubai Mall és egy stílizált épület, amolyan régi oázis benyomását kelti. Amire visszaindulunk, a mall megtelik emberekkel.
Jameirah beach felé haladunk tovább. A Burj Al Arab szálloda (egyetlen 7*-os jelenleg) és a part megtekintése a cél. Néhány metró megálló és séta egy kertvárosi jellegű lakótelepen keresztül. A házak között rengeteg óvoda van.
A part, ami strand is, szép: fehér homok kékes-zöldes tengervíz. A vitorla alakú épület is szép, büszkén áll a "vízben".
Utunk busszal és villamossal folytatódik. A buszmegálló körben üveges, légkondicionált és van képernyős utastájékoztatás. A villamos Dubai egyetlen vonala, olyan, mintha csak azért lenne, h legyen (2014. novemberben adták át). Ezen van vezető is.
A pálma alakú tengerben kialakított szigetre igyekszünk. Monorail (nyeregvasút) visz ki a sziget végén lévő Atlantis nevű szállodához.
Útközben látszanak a vasútról a pálma ágaira épült kétszintes családi házak, a vonathoz közelebb épült több tíz szintes lakóházak (és számos részen a még folyó építkezések. Az Atlantis szálloda zárt terület (itt az sem működik, ami általában Ázsiában igen, miszerint a fehéreket nem állítják meg), mellette egy aquapark. Szóval semmi érdekes.
Építkezés (alapozás) a szigeten
Estére visszaindulunk a régebbi városrészek felé. Utunkon megnézzük még a Dubai Marina városrészt.
Benézünk a sípályás helyre is, ami mi más lenne, mint mall ...
A folyó (Creek) partján van egy skanzenszerű rész, itt fejeződik be a nap. Eszünk kétféle palacsinta-lepényszerűséget, amit a skanzenben készítenek.
A város felett a távol rendre homályba vész. Először szmogra gyanakszunk, de valószínübb, h a szél kavarta homok okozza a láthatóság romlását.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése