2016. február 23., kedd

Koh Tao 2

A tegnapi nap pihenéssel telt. Kialudtuk magunkat, megnéztük a partot, fürödtünk, napoztunk, olvastunk.

Estefelé elmentem futni, ismét sikerült egy hegyi utat találni. A vacsora viszont finom volt. Telihold volt. Buddhista ünnep. Alkoholt ezen a napon boltban nem árulnak (étteremben igen :-). Jól esett egy nyugis nap. Ma viszont búvárkodás volt a program. Délben indultunk ki, két merülésre. Addig kis olvasás...

A látótávolság az első helyen nem volt nagy (bár a helyiek szerint az utóbbi hét legjobbja), a második helyen viszont jó volt. Minden ment simán, nem voltunk túl sokan. Szinte mindenki valamelyik angolul beszélő országból érkezett (Anglia, Ausztrália, Kanada, USA).

A vízben korallok és halak is voltak, de semmi különös. Hiába "Teknősbéka" Sziget a neve, sajnos ezt lehet,  h pont a teknősök nem tudják - szóval nem láttuk őket :-(

Délelőtt vettünk kompjegyet Koh Pha Ngan szigetére (Koh Samui helyett döntöttünk e mellett, útba is esik - találtunk jónak ígérkező szállást is és lengyel barátom is ajánlotta. Majd meglátjuk.)

Koh Tao egyébként egy kellemes hely. Sairee beach,  ahol vagyunk, tele kis szállásokkal és más kis szolgáltatásokkal a part mentén, kis járda vezet végig a kikötőtől és feljebb, a szállodák területe után egy közút. A szigeten beljebb pár száz méter magas dombok. A vendégek nagyobb része fiatalabb. Az egész hely laza stílusú, de nem túl zsúfolt. A vendégek nagyobb része angol nyelvű, kevesebb német, francia, holland szót hallani, kétszer futottunk bele eddig lengyelekbe, magyarokba pedig még nem.

Vannak más partszakaszok is,  de talán ez a legérdekesebb. Szívesen ajánlom mindenkinek egy pár napos pihenésre a szigetet. Nekünk kimaradt a sziget körbe hajózása, a kilátó pontok megmászása (leszámítva az én két futásomat). Búvártanfolyamok is számos helyen elvégezhetők itt nem túl drágán 3-4 nap alatt. Szóval jó hely és az árazása is a fiatalabb korosztályhoz szabott.

Ami kicsit kellemetlen,  az a szúnyogok vacsoraidőre időzített támadása: és senki nem véd meg otthontól íly távol minket (így fújjuk a szunyogriasztót). ;-)