2016. február 26., péntek

Koh Pha Ngan

A komp egy óra alatt ért át Koh Tao-ról. Megkerestük a lefoglalt szállást. Két óra amíg a szoba kész lesz. Séta a városban, egy kis kaja, kávé. A tulaj Jersey szigetéről érkezett, négy éve van a kis étterme itt.

A sziget nagyobb,  mint Tao, nem annyira fiatalos, a kikötő körül sok üzlet, amolyan központ.

A következő állomásunkra (Khao Sok Nemzeti Park) foglalunk szállást, veszünk kombo komp-busz jegyet.

Az idő is romlik, kissé felhős és az előrejelzések esővel is riogatnak. Majd meglátjuk.

A szállásunk itt is a part mellett van, szép zöldellő növények között. Napozunk, fürdünk. Mellettünk kite-osokat oktatnak. Ennek a programnak egy gyors trópusi zápor vet véget.

Vacsorázni a központban meglelt piacon ülünk le. Nagyon vegyes a társaság, korban, nemzetiségben.
Másnap reggel zápor hangjára ébredünk. Ez el is viszi a délelőtti órákat. Eddig nem panaszkodhattunk az időjárásra. Tulajdonképpen ez az első eset,  h beleszól a programunkba.

A mai nap motoros szigettúrát terveztünk. Délutánra kitisztul az idő, bérlünk két robogót és elindulunk a sziget északi része felé, kb. 10-15 km. Útközben megállunk a Paradise vízesésnél, aztán irány Koh Ma homokpaddal kapcsolódó szigetecske. Nagyon hangulatos kiszögelés vezet arra, szép parttal, apartmanokkal. Iszunk ott egy kávét, de dagály lévén nem sétálunk át - a víz kb. mellig érne.

A megálló másik érdekessége egy vízesésnél lévő - épp felújítás alatt álló - kalandpark. Ez majd valamikor biztos szép lesz.

Tovább indulunk a part mentén visszafelé. Megnézzük a Secret beach nevű helyet (mások is megtalálták, bár tömeg nincs, egyszerű bungalók vannak). Itt fürdünk és napozunk egy kicsit. A következő megálló Haad Yao part. Folyadékpótlásnak a közeledő naplementében jól esik egy zsenge kókuszdió leve. Itt is vannak kisebb nagyobb szálláhelyek, de messze szellősebben van beépítve, mint Koh Tao azon része, ahol voltunk.

Visszatérve a városkánkba a piacon vacsorázunk.

Másnap reggel indul a komp a szárazföldre, majd pár óra buszozás jön.

Koh Pha Ngan sokszínű sziget. A kikötő környéke városias, a part sem túl szép. Azonban az északi, nyugati részeken lehet szép és nyugodt partszakaszokat találni. Kisebb a nyüzsgés, mint Tao-n, azonban sokszínűbb a - nem is mindig - úri közönség. A sziget déli és keleti része pedig majd legközelebb kerül sorra ;-)

Pont elértünk a kikötőbe,  amikor a ma reggeli zápor rákezdett. Esett is a komp út elején, aztán a felhők ritkulni kezdtek :-)

A komp (igazi komp autókkal) direkt Donsakba megy, majd busz Surat Thani városba és kisbusz tovább.