2016. március 9., szerda

Kuala Lumpur

Kis késéssel érkezünk meg. Már este 11 körül van a helyi idő (1 órával korábban, mint Thaiföld). Bevonatozunk a városba, a szállásunk közel van a pályaudvarhoz.

Egy jó alvás után végigjárjuk a város nevezetességeit (Batu Cave, Kínai negyed, Central Market, városközpont, bevásárló negyed - és ami még közbejön).

Hindu templom

Négy év után tértem vissza a városba és leginkább az tűnik fel, hogy számos új magas épület van és rengeteget építenek. A KL Sentral (Főpályaudvar) mellett is elkészült az akkor még csak épülő nagy bevásárlóközpont.

Sajnos vele szemben már nincs nyitva egy kedves kis kínai étterem, ahol régebben vacsoráztam többször is.

Egy kínai templom belső

A mecset messziről

A mai túra számomra legérdekesebb része a Masjid Jamek mecset meglátogatása volt. Kívülről már sokszor láttam, de most - épp látogatási időben érkezve, egy lábat takaró ízét felhúzva - be is jutottunk.

Talán építészetileg nem a legérdekesebb mecset, de a központi ima szobában beszélő helyi, ingyenes idegenvezető igen érdekesen mesélt a muzulmán vallásról, amolyan "emberarcú iszlám" jeligére - mindezt hitelesen és nem egy hittérítő kétséget ébresztő igyekezetével (mint történt tavaly Dubaiban). Meg nem tértem, de feltéve, hogy ő jól ragadta meg a lényeget, az a benyomásom erősödött, hogy ezt a vallást sokan - tán még a követői közül is - igencsak félreértik.

Régi piactér

Egész nap egy kávéra álltunk csak meg, ahol viszont egy 20+ algír fehér fiatal csatlakozott hozzánk a gitárjával, játszott egy saját számot, majd kívánságra Pink Floyd-ot, majd csak úgy valamit. Kicsit beszélgetett velünk, kért egy cigit (nem tőlem) és egy kis pénzt is. Érdekes arc volt.

Estére jól elfáradtunk. Vacsorázni a szálláshoz közeli helyi utcai étteremben sikerült. A kaja jó volt (lehet, hogy már bármi jó lett volna).

A második nap kicsit lazábban kezdődött. A fő program a Petronas Towers kilátó (86. emelet) meglátogatása volt (a Sky Bridge karbantartás miatt zárva). Aztán kisebb séta, fotózás, kávézás.

A délután maradéka a fotózással, a kínai negyed maradékával telt, majd igen jól időzítve - igazából csak a véletlen folytán - pont a délutáni trópusi eső kezdetén, a Central Market mellett, beültünk egy étterembe. Itt húztuk ki az eső végéig.

Utitársam este hazarepül, én másnap reggel Pattayára. A reptér előtt még volt egy jó órám, gondoltam megnézem az új bevásárlóközpontot. A legjobb dolognak a tetőterasz ígérkezett (a kilátás miatt), de ez sajnos zárva volt.

Ezzel véget is ért utam turistássabb szakasza. Most kicsit pihenősebb pár nap következik. Lesz idő a fényképek feltöltésére is ....