2016. március 2., szerda

Krabi, Ao Nang part

A szállásunk messze van a parttól,  de ezt tudtuk is (jópofa és olcsó bambusz kunyhó, olaszok üzemeltetik, immár fél éves a hely).

Bérelünk egy motort és azzal indulunk le a partra. Az úton nagy forgalom, a mentén magas épületek, üzletek, nyüzsgés. Megjelennek a muszlim hölgyek (közel Malájzia), orosz feliratok (bizonyára ismét sok a csoport).

Leparkolunk a parthoz közel. Homokos és kicsit kagylós, meredekebb partszakasz. Nem szép, bár egy fürdésre jó. A krabi-i fotók szebbek :-(

Befizetünk egy másnap délutáni hajós kirándulásra a szebbnek ígérkező környékbeli és nagyobb részt csak hajóval megközelíthető helyekre. Veszünk még komp jegyet Phiphire a rákövetkező napra,  vacsorázunk egy thai jellegű étteremben. Itt már van muzulmán 'halal' jellegű és indiaiak által futtatott "helyi" étterem is, utóbbi drágán (de "most 20% diszkont", ha beül azonnal). Nem ülünk be.

Feljebb a városkában Meki, Burger King, Subway, Starbucks. Vissza a civilizációba.

Egy kis esti vásárlás után felmotorozunk a szállásra és fürdünk a medencében. Internet.

Reggelit egy közeli boltnál eszünk, aztán a délutáni kirándulásig egy kis napozás, blog írás, medence a program.

Megjött időben a kocsi értünk, a kikötőben kapunk snorkeling maszkot aztán elindulunk. Hatalmas sziklák mentén hajózunk ki és ezek mentén állunk meg úszkálni kétszer.

A harmadik megálló Railey beach, ahova csak hajóval lehet eljutni. Csak pár luxus szálló van (a partról csak kis kerítésük látszik) és a part. Étterem nincs, ételt, italt csak hajóról árulnak. Nincs szinte semmi építmény. Itt megvárjuk a naplementét.

A sziklafalon egy idősebb arc mászik fel időnként - biztosítás nélkül. Az egynapos látogatók lassan indulnak vissza a kisebb csónakokkal a városba.

Visszatérve a hajóra vacsora vár ránk, majd elindulunk visszafelé. A kikötőben még az egyik kisérőnk tart egy kis tűz-tánc bemutatót (ezzel egyben tartva a buszok érkezéséig a csoportot és begyűjtve a csapat - kivételesen - jól megérdemelt borravalóját).

A kirándulás során bebizonyosodott, h pattayai barátomnak van igaza, aki szerint Thaiföldön szigetre kell kimenni, ha szép tengerpartot akarsz. Ezen a kiránduláson már a Krabi promóciókból ismert látvány volt jellemző. Talán még az lehetne előrelépés, ha saját hajóval járnád be a környéket ;-)
A mi utunk is hajón folytatódik (ha nem is sajáton) másnap reggel Koh Phi Phi felé (itt forgatták a Part című filmet).

Nemrég innen hazatért ismerősöm eléggé leszólta (amolyan marketing szigetnek beállítva). Arra mindenesetre jó volt a véleménye, hogy a várakozásaimat eléggé alacsonyra állítsa be.

Így ülök most az alattam fáradtan nyikorgó kompon és fejezem be ezt a posztot.