2016. március 4., péntek

Phi Phi sziget 1

Megérkeztünk. A szigeten nincsenek utak, csak járdák és így gyalogosan megyünk a foglalt szállásunkra.

Phi Phi a kilátóról

Az épületek a kikötőtől nagyon sűrűn követik egymást. Sok a folyó építkezés is. A czunami nyomai már nem látszanak, azonban sok tábla van a czunami veszély esetén követendő menekülési irányokról (fel a magaslatokra).

Amolyan nyüzsgő üdülőhely benyomását kelti a sok üzlet és ember. A kínálat és az árak is eléggé hasonlóak mindenhol. A vendégek többsége fiatal.

Lepakolunk. Napozós-fürdős tengerparti délután. A tenger meleg, tiszta, nagyon lassan mélyül. Az öböl, ami közel van a szálláshoz, tele üzletekkel, de a parton nincs nagy tömeg. Estefelé a dagály emeli a vízszintet és hoz egy kis hidegebb réteget a fenékhez közel. Korai vacsora. Körülnézünk az esti jövés-menésben.

Este, a szoba előtt ülünk. Sör, internet. Egy angol arc érdeklődik, h a szállás részére forgatott promóciós videóban szerepelnénk-e. Szerepelünk. Két lámpa, egy kamera állványon. Csak ülünk és örülünk a pincérlány által felszolgált vacsorának. Háromszor. Ügyes kis szürke üzlet az angolé. Elutazgat belőle.

Másnap gyalogosan indulunk egy kis szigetbejárasra. Az első cél a kilátó (186 m a tengerszint felett). Lépcsők vezetnek fel és szép a látvány. Innen a Long Beach part a cél. Poros, erdős úton visszajutunk a lakott részekhez.

Útközben itt-ott  viskók, lakottak vagy elhagyottak. Sok szemét. Jó lenne ezeket a helyeket is rendbe tenni. Érkezéskor mindenki fizet 20 bath (kb. 160 Ft) szemét kezelési díjat - e nélkül nem lehet a mólót elhagyni.

Leérünk a parti sávhoz és itt haladunk a célunk felé. Maga a part nagyon szép. Számos parti bungaló telep van útközben, de nem zavaróak. A tenger itt még tisztább, gyorsabban mélyül. A nyugalmat csak a környék hajóforgalmának zaja zavarja kissé.

Útközben veszünk vizet, jeges kávét, jégkrémet. Késő délután visszamegyünk a szállásra, vacsorázunk, intézünk komp jegyet és másnap délutánra egy privát hajókázást a sziget körül három német arccal.