2021. november 4., csütörtök

Málta - Qawra

Ide a Málta Akvárium céljával indultam. Kicsit lazább napot terveztem és az idő is kicsit - tényleg kicsit - felhősebbnek ígérkezett. Bár a Qawra Point partot is szépnek írják le, a fürdés nem tűnt opciónak.



Medúza


"Némók"


Arany piránya


Sokféle ...

Az akvárium érdekes, a Málta körüli vizekre lő, de nem mondanám kihagyhatatlannak. Van a közelben egy autó múzeum is, de ahhoz nem volt kedvem, kihagytam. 

Helyette a Xemxija hegyi történelmi ösvényre kerítettem sort. Ez tényleg csak egy ösvény, van egy tábla az elején és pár másik jelzés és leírás útközben. Egy római kori úttal kezdődik és a hegy tetején egy település nyomait (kút, ház, barlang lakás, stb) lehet bebarangolni. Érdekes hely és szép a kilátás is.


Az ösvény eleje (bal oldalon a vízelvezető árok, szegélykő, út)


Barlang(lakás)ok


Régi lakóház 


Kút

A délutánt lazábbra vettem. Kávé, némi beszerzés, kis pihenés.

A szigetnek kis hátránya, hogy a szél szinte állandóan érezhető. Időnként kellemetlenül erős, máskor csak fúj egy kicsit. Ez azonban nem akadályozza meg a helyieket és a lelkesebb turistákat, hogy a parti járdán, sétányon fussanak vagy sportolási céllal gyalogoljanak. Szinte egész nap látni néhány aktív arcot a legkülönbözőbb korosztályból. 

Vacsora előtt én is csatlakoztam hozzájuk és futottam hét kilométert. Jól esett. Még kellemes volt az idő, a szél moderált, a páratartalom sem túl magas. Szóval jobb, mint Budapesten - és majdnem megvolt az 5 perces km átlag is. 


A szálloda előtti öböl este

Nincsenek megjegyzések: