2014. február 18., kedd

Kwai folyó

Kétnapos buszos csoportos kirándulás. Nem az én stílusom. Sokszor ajánlgatták és most kötélnek álltam.

A program néhány megállóval elvezet a filmbeli (Híd a Kwai folyón; egyébként a filmet az idegenvezető szerint Sri Lankán forgatták) helyszínre, ahol egy vas szerkezetű híd van.
A vasútvonalat a megszálló japánok építtették hadifoglyokkal utánpótlási célokra Szingapúrtól észak felé. A híd környékén sziklás hegyek vannak.

Ehhez kellettek műtárgyak és volt /van itt a filmbelihez hasonló fa viadukt is. Említik a "Halál vasútjaként" is, az építésén elvesztett hadifoglyokra utalva.

A közelben van egy barlang templom is.

Útközben több megállót is ejtünk: kókuszfarm, úszó piac, elefántolás, kobra show (utóbbi kettőt kihagytam).

A szállás egy úszó szálloda (kikötve) a baromi gyors sodrású folyón.

Motorcsónakokkal jutunk oda a folyam ellenében. Áram nincs, lámpásokkal világítunk. Egyébként tökéletes hely. A stégbe kapaszkodva lehet fürödni (egyébként a sodrás elvinne). A kaja jó.

Másnap reggeli után felsétálunk a parton a közeli Mon törzsi faluba (burmai jellegű törzs, tanaka festéssel, burmai írással az iskolánál, kb. 60 km a határ). Szép hely és a szállodában munkát is kapnak a falusiak. Nekem pedig burmai élményeim jönnek elő.

Visszafelé lehetőség van hajó helyett úszni (inkább sodródni) lefelé. Benevezünk rá páran. Biztos, ami biztos: mentőmellényt kapunk. Jó móka volt.

Indulunk vissza Bangkokba, útközben egy nemzeti parkban töltünk 2 órát és az ebédet.

A parkot  egy vízesés sorozat (7 szintes) köré szervezték. Az egyes szinteken kisebb tavak, melyekben lehet fürödni. Az idegenvezető szerint a 7-re nincs idő feljutni. A csoport legfiatalabb (20 éves) tagjával azért nekünk sikerül - szintidőn belül. Reggel már úgyis fürödtem egyet, azt könnyebb volt kihagyni. Kis pihenés a lengyel nyelvi kurzusban: időnként angolul beszélünk útközben.

Búcsút veszünk a csoporttól, idegenvezetőtől: ők másnap Angkorban (Kambodzsa) folytatják, mi pedig Chiang Rai felé ülünk repülőre.

Bangkokban egy japán vacsora és egy Starbucks kávé zárja a napot.