2019. október 17., csütörtök

Kuala Lumpur

Az első megálló: ide repültem Pattayáról (U Tapao, Pattaya reptere, valamikor a vietnámi háború idején amerikai légi bázis volt és Pattayára jártak a katonák "pihenni". Szóval Pattaya sem véletlenül fejlődött úgy, ahogy. Innen repül az AirAsia Kuala Lumpurba).

Itt találkozom útitársammal, aki egy nappal előbb érkezett Magyarországról, azóta ismerkedett a várossal és küzdött az átállással.

Egy napot közösen töltünk itt. Mivel mostanában voltam itt (ekkor és ekkor is), a program az Ő igényei (maradék látnivalói) szerint alakult erre a napra.

Innen a második éjszaka után Melaccaba indulunk tovább busszal (kb. 2-3 óra).

A város három év után nem sokat változott. Mindez addig volt igaz, amíg a KL toronyba fel nem mentünk. Onnan látszott, hogy számos új épület készült el és épül is. Itt egy szép kép - már majdnem a tökéletes magyar álom:

Egy kínai templom belső:

És egy hindu:

Régi  kínai stílusú kereskedőházak:

Utcai életkép - mellékutca:

Fő utca (kínai negyed):

Ami a programunkat illeti: A belváros maradt meg utitársamnak a mai napra. Esti érkezésem után egy rövid vacsora következett. Megnéztük még a Petronas tornyok online foglalását: sajnos arról másnapra lemaradtunk (így kerültünk a KL toronyba). Mindkettő érdekes, de ha választanom kellene, valószínűleg a KL tornyot ajánlanám (szerintem a Petronasből nem annyira 360 fokos a kilátás). A KL torony egyik újítása a Skybox (esetünkben a belépőbe foglalva), ahova kisétálva a "semmi" felett vagy egy üveglapon. Magad örömére fotózkodhatsz (vagy a torony üzemeltető hasznára, ha az ott várakozó profi fotóst kéred meg). E boxból kettő is van a torony átellenes két oldalán. Mindegyikhez a belépéskor kapott sorszámmal hívnak (rendes hívó rendszer van, mint a bankokban).

Oda mentünk fel és az egyik kiálló izé a Skybox

És ez látszott lefelé

Az idő többi része a szokásos városi látványosságokkal telt.

Jamek mecset kívülről ...

.... és belülről

A nemzeti zászló és a Sultan Abdul Samad Building

Az angol klubház a Merdeka térnél

Petronas tornyok nappal ...

... és éjjel

Bukit Bitang bevásárló utca

Ezek közé ékelődött be a St. John anglikán templom (no meg egy kínai és egy hindu is) illetve a csábító nevű Telekom (ez itt nem egy cég neve) Múzeum. Utóbbiban némi kommunikáció történeti kiállítás vár. Az anyaga nem túl gazdag, de pár érdekességet lehet látni, olvasni.

Egy kis régi szép épület a felhőkarcolók között:

Ez a buszpályaudvar kapuja ... mint a reptéren

Másnap a reggeli után a Melakkába induló buszhoz mentünk helyi vonattal (a buszpályaudvar kissé kijebb van a városból).

Befejezésül egy sajátos önarckép a Perronas tornyokkal: