2022. május 25., szerda

Varsó


Varsóban sokszor voltam, bár utoljára 2012. szeptemberében egy Coldplay koncerten jártam itt.

Gondoltam, hogy a vonat-repülő miatt lehetne itt egy félnapot nézelődni: mi mennyit változott. 

Mivel a repülő reggel indult Budapestre, az előző nap reggel indultam Gdanskból. Sajnos dél körül, amikor megérkeztem, szemerkélt az eső és ez így is maradt a nap hátralevő részében. Ettől még lehetett valamennyit nézelődni, de kellemesnek mégsem mondanám. 

Tettem egy megfontolt (értsd: esőhöz igazodó) sétát a város belső részén. A pályaudvartól a Kultúra és Tudomány Palotája (a Szovjetunió ajándéka) mellett a Marszalkowska úton a Saski (Szász) kertig. Ott átsétálva jutottam az Ismeretlen Katona sírjához, majd a történelmi belvároshoz. 

Innen visszaindultam a vasútállomásra és a közeli plázába. Ott nem esett. 


Kultúra és Tudomány Palotája (háttérben az új éra ajándékai)

Nagy szökőkút (Saski kert)

Ismeretlen Katona sírja

Varsó sellője (a város címerében is megjelenik)

Másnap reggel gyönyörű napsütésben indultam a reptérre. Nem mindig jön ki a lépés :-O


Nincsenek megjegyzések: