2021. október 16., szombat

Róma 1

2002-ben jártam már egyszer Rómában. Még a digitális fotók és blogok kora előtt. Épp ideje volt visszamenni egy pár napra. Rómában rengeteg látnivaló van, a város centruma kényelmesen besétálható.

Termini pályaudvar

A szállást eleve a pályaudvarhoz közel kerestem, mert ide lehet a Róma-Fiumicino (Leonardo da Vinci) reptérről közvetlen vonattal gyorsan, bár nem olcsón, bejutni. No meg innen a centrum is közel van. Az csak egy külön érdekesség - bár csak utólag megnézve ébredtem rá -, hogy 2002-ben ugyanabban az utcában foglaltam szállást, mint most.

Köztársaság tér

Késő délutáni megérkezés után először ide bóklásztunk el (amíg az arc a szobánkat készítette el). Közel van a pályaudvarhoz.

Az angyalok és mártírok Szűz Máriájának temploma

A téren néztünk be ebbe a kívülről nem feltűnő, de belülről hatalmas templomba. Mivel épp egy idősebb arc játszott az orgonán, el is időztünk kicsit a zenét hallgatva.

Augustus fóruma

A szállás átvétele után még elindultunk vacsorázni. Útközben botlottunk ebbe az építménybe, pontosabban a romjaiba.

Traianus fóruma

Az utolsónak épült a birodalom korában.

Velence tér, II. Viktor Emánuel emlékmű és a Velence Palota

A II. Viktor Emánuel emlékmű az egyesített Olaszország első királyának állít - nem szerény - emléket.

A Velence palota az Osztrák-Magyar Monarchia vatikáni követsége volt az I. világháborúig. 1922-től Mussolini rezidenciájaként szolgált.

II. Viktor Emánuel emlékmű

Trevi kút

A vacsora után a szállásra indulva még útba esett a Trevi kút - egy kihagyhatatlan hely Rómában. És nem vagy soha ezzel a véleményeddel egyedül itt.

Trinita dei Monti templom és a  Medici villa

A Vatikán Múzeumba volt online foglalásunk délre és odafelé esett útba ez a két épület. Mindegyiket csak kívülről néztük meg, majd ...

Medici villa

Spanyol lépcső

... a Spanyol lépcsőn értünk le a Spanyol palotához (ahonnan a lépcső is a nevét kapta). Ez gyerekkoromből erről a rézkarcról emlékezetes.

Spanyol lépcső, fent a Trinita dei Monti templom

A Spanyol tér, a lépcsők innen indulnak felfelé  - innen a lépcső neve

Popolo tér

Egy újabb ikonikus római látványosság.

Vatikán múzeum és a Sixtusi kápolna

A korábbi túránkhoz képest most a múzeum udvarába is ki lehetett menni és kiülni is a kávézó teraszára. A múzeumban szinte minden érték megtalálható a világ számos tájáról. A múzeumi útvonal egyik fő látványossága a Sixtusi kápolna (ott tilos fotózni). Most kevesebb ember tolongott itt, mint 19 éve. Akkor zsúfolásig tele volt, most volt kb. 0,75-1,00 méter társadalmi távolságtartás és ennek eredményeként el is lehetett időzni a kápolna oldalában.

Vatikán udvar

Múzeumi termek

Gömb a gömbön belül

Szt Péter Bazilika

Ide egy kb. 1 órás sorban állással lehetett volna bejutni (ingyenes). Azonban ezt nem vállaltuk be, hanem a bazilika előtti tér megcsodálása után a következő online lefoglalt programunkra mentünk.

Az Angyalvárból fotózva

Angyalvár

Eredetileg Hadrianus császár síremlékének készült, de később használták erődként, pápai rezidenciaként és börtönként is. A felső, nyitott szintről szép kilátás nyílik a környékre.

Szemből

A teraszról a Michael arkangyal

Belső folyosó

Igazságügyi palota

Az Angyalvár mellett álló épület szintén látványos. Neve önmagáért beszél.

Szemből

Oldalról, az Angyalvárból fotózva

Navona tér

Valaha stadion állt itt, ma egy tér három szökőkúttal és nyüzsgő élettel.

Ismét elérkezett a vacsoraidő. Elég fáradtan estünk be egy étterembe. Valószínűleg jól választottunk, mert a szomszéd asztalnál ülő magyarok is ide jöttek - ők Google vélemények és értékelés alapján jutottak el a helyre. Mindenesetre mi is, ők is elégedettek voltak a hellyel. :-) talán több módja is van a jó választásnak - vagy van annyi kilométer .... ?