2015. november 13., péntek

Capri

Kalandos reggel volt. Korán keltünk, hogy elérjük Salernoban a hajót (08:20 v 08:40, később már nincs). Kicsit gyanús volt, hogy nem kaptam egyértelmű utasítást, hogy hol parkoljak le az autóval ...

Kikötő részlet - Sorrento

Kis keveredés után olasz barátunk sem tudta kideríteni, hogy honnan megy a hajó. Az idő pedig múlt, elmúlt. Ott álltunk tanácstalanul egy építkezés és a parti őrség egy épülete határán.

Capri - kilátás a városból

A helyzetet az mentette meg, hogy egyikünk kigooglizta, hogy Sorrentóból vannak hajók kétóránként (az meg "csak" 70 km, másfél óra). Hát lenyomtuk, leparkoltunk Sorrentó kikötőjében és vettünk is jegyet. Az indulásig megmaradt egy órát pedig kávézással töltöttük.

Olasz barátunk mentségére szolgáljon, hogy előző nap az interneten próbált vmi hasznos információhoz jutni, de ott sem derült ki semmi. Én is nézegettem mobilon a hajókat, de az olasz oldalak sokszor csak anyanyelvűek (mégha ígérnek is vmit angolul) és rengeteg portál próbál eladni jegyeket (amolyan közvetítőként), amik között nehéz kideríteni az igazit. Szóval ezt megszívtuk, de szépen korrigáltunk és dél körül odaértünk Caprira.

A visszafelé tartó hajó előtt volt 6 órának, ami elégségesnek bizonyult a kikötő, siklóval Capri, kis buszozással Anacapri és onnan libegővel a Monte Solaro hegy csúcsának (589 m) és a kilátásnak a megtekintésére. Ami kimaradt, az a sziget körüli hajókázás, a híres Kék-barlang megtekintése. Legalább lesz miért visszamenni.

Kilátás a csúcsról

A sziget hangulatos kis utcákkal, kertekkel van tele. Megnéztünk pár épületet, templomot, sétáltunk. Az idő gyönyörű volt. A csúcsról visszatérőben azonban felhőbe kerültünk, ami elég hirtelen váltás volt és kicsit - szó szerint - beárnyékolta az ott létünket. De amire visszaértünk Capri városába (egy újabb buszozás után) ismét kiderült az idő.

A városban még megnéztük a főteret, a kanyargós Via Krupp utat (felette a villával) és Auguszto kertjét a déli oldalon, majd visszasétáltunk az északi oldalon levő kikötőbe.

A hajó visszavitt minket Sorrentóba (a kikötőből a város így nézett ki):

Estére némi tengeri herkentyű vacsorára vendéglátóink településére, Alta Villa-ba érkeztünk meg. A kiadós vacsora után kis csomagolás a másnapi hazainduláshoz.