Abu Dhabi közlekedése szöges ellentéte a Sri Lankán tapasztaltnak. Nem csak a jobbos közlekedés miatt. Széles 2*3-6 sávos utak, rengeteg hely és így nagy távolságok. Számos szabály, felfestés és itt be is tartják őket. A gyalogosok is királyok, már az átkelés gondolatára is megállnak a járművek. A piros mindenkinek tilos. Motorok, robogók alig vannak, leginkább a futárok használják. Megnéztem, hogy mi ennek az oka: szigorúak a szabályok, sűrű az ellenőrzés, nehéz a motoros jogsihoz jutni és nyáron kényelmetlen a 45 fokban a védőfelszerelés és a homokviharok sem élvezetesek motoron.
A reptérről befelé tartva a sofőr beszélt az elektronikus ellenőrzési rendszerről és a büntetési tarifákról. Nem hangzott jól (legalábbis nem szabadelvű vezető számára).
Erre a napra a fő attrakció a nagymecset volt (17 km a belvárostól). Ide ingyenes a belépés, de regisztrálni kell időben.
A reggeli után tettünk még a környéken egy rövid sétát, aztán útitársam csomagolt és lassan indultunk a mecsetbe. Az időpontfoglalásunk az ő ma esti repülőjéhez lett igazítva és így Überrel mentünk a mecsethez is.
Zájed sejk mecset (Sheikh Zayed Grand Mosque)
Erről is ír a Wikipedia (magyarul). A látogató központ a föld alatt van, egész kis pláza (boltok, kávézók, éttermek) és alagút a mecset udvaráig. Útközben persze ellenőrzik a jegyet és itt a cipőt sem kell sehol levenni. Úgy tűnik, hogy járdával megoldották ezt a kérdést. A kordonok között szabad a mozgás és a kijelölt helyektől eltérő pontokról is lehet fotózni.
Maga a mecset 2007-ben lett átadva és igen monumentális épület rengeteg különböző országból származó anyag felhasználásával készült el.
A látogatás végén útitársam elindult a reptérre, én pedig vissza buszoztam a szálloda felé. Még egy könnyebb vacsora és egy kis séta. Blog írás. Egy hívás kapcsán kiderült, hogy a Messenger hang és video hívása itt blokkolt (maradt a Teams, ami nem). Hm ...
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése